ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هاوال شنشو معرفی شد؛ رقیبی لوکس برای هیوندای سانتافه

شرکت چینی هاوال از یک شاسی‌بلند پرچمدار رونمایی کرد. این خودرو شنشو (Shenshou) نامگذاری شده و از طراحی مدرن و بروزی برخوردار است. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم این شاسی‌بلند 185 اسب بخاری در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

شرکت چینی هاوال از یک شاسی‌بلند پرچمدار رونمایی کرد. این خودرو شنشو (Shenshou) نامگذاری شده و از طراحی مدرن و بروزی برخوردار است. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم این شاسی‌بلند 185 اسب بخاری در حقیقت نسخه تولیدی کانسپت XY محسوب می‌شود.

شنشو در زبان چینی به معنای هیولای افسانه‌ای است

بی‌شک نخستین چیزی که در برخورد با شنشو جلب توجه می‌کند، طراحی جسورانه آن است. در نمای روبرو، از یک جلوپنجره عریض و سرتاسری با شبکه منحصر بفرد استفاده شده و چراغ‌های اصلی در منتهی الیه دو سمت آن جا خوش کرده‌اند. در قسمت فوقانی جلوپنجره، یک نوار باریک دو چراغ روشنایی در روز به همدیگر متصل می‌کند. دو نوار قرمزرنگ حاضر در بالا و پایین جلو پنجره نیز شنشو را اتومبیلی اسپرت نشان می‌دهند.

در نمای جانبی خطوط تیز و حجم‌پردازی‌های اغراق‌آمیز روی درها باعث شده شنشو تا حدودی مشابه محصولات اخیر هیوندای دیده شود. برای این شاسی‌بلند و یا به عبارت بهتر کراس‌اوور لوکس رینگ‌های 5 پره با رنگ‌آمیزی سایه‌روشن انتخاب شده؛ دستگیره‌های در مخفی‌شونده، نوار قرمز رنگ پایین درها، محافظ‌های پلاستیکی و شیب زیاد ستون D از دیگر موارد قابل ذکر در نمای جانبی هستند.

در نمای عقب چراغ‌های Y شکل که تا حدودی تداعی‌کننده مدل‌های کادیلاک هستند، بیش از هر چیز دیگر چشمان بیننده را درگیر خود می‌کنند. در این نما اسپویلر فوقانی سقف، چهار خروجی اگزوز و دیفیوزر از المان‌های جذاب هستند.

در ساخت هاوال شنشو از یک پلتفرم مشترک با محصولات گریت وال و برند لوکس WEY بهره گرفته شده است. این کراس‌اوور چینی با 2800 میلیمتر فاصله محوری، 4780 میلیمتر طول، 1890 میلیمتر عرض و 1675 میلیمتر ارتفاع ابعادی مشابه با هیوندای سانتافه دارد.

هاوال شنشو در داخل کابین نیز طراحی بروزی دارد و چینی‌ها سعی کرده‌اند با ترکیب رنگ‌های مسی و خاکستری روشن فضایی لوکس و اسپرت خلق کنند. داشبورد این خودرو میزبان دو نمایشگر به هم چسبیده است، یکی از این نمایشگرها 14.6 اینچی بوده و برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت کاربرد دارد؛ نمایشگر 12.3 اینچی حاضر در پشت فرمان هم که وظیفه‌اش مشخص است! نکته جالب توجه اینکه روی داشبورد شنشو خبری از دکمه‌های فیزیکی نیست و بنظر می‌رسد تمامی امکانات از طریق نمایشگر مرکزی و دکمه‌های روی فرمان کنترل می‌شوند.

این خودرو از شارژ بی‌سیم تلفن همراه پشتیبانی می‌کند

آنطور که یکی از نشریات چینی گزارش کرده، در زیر کاپوت هاوال شنشو یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ قرار دارد. این موتور توانایی تولید 185 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و در همکاری با گیربکس 9 سرعته دوکلاچه چرخ‌ها را به حرکت وادار می‌کند. این نشریه افزوده نسخه‎‌های مجهز به موتور 2 لیتری و پیشرانه هیبریدی شارژی نیز در راه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

    فرمونش سبیه کادیلاک های قدیمیه، ولی کلا قشنگه و نشون میده که چین تا ۵ سال آینده رقیب سرسختی برای کره و ژاپن خواهد شد،چیزی که ۵ سال پیش میگفتم و همه میخندیدن، همین پیش بینی رو برای شیائومی کردم گفتم یه روز زنگ موبایل همه یه جور میشه و همتون شیائومی دست میگیرید دوستام همه گفتن عمرا ولی حالا همشون شیائومی دارن

  • GT
    GT | ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

    دقیقا کجاشو از سانتافه کپی نکرده؟

مطالب پیشنهادی