ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: ۱۰ اپلیکیشن برنامه ریزی برتر برای کارهای مختلف در اندروید و iOS

برنامه ریزی ویژگی بسیار پسندیده‌ای است که می‌تواند ایده‌ای کلی پیرامون یک طرح، سفر، مراسم و بسیاری چیزهای دیگر را شکل دهد. همچنین در تخمین هزینه‌ها، ارزیابی و اولویت‌بندی کارها و جلوگیری از فراموشی مسائل ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

برنامه ریزی ویژگی بسیار پسندیده‌ای است که می‌تواند ایده‌ای کلی پیرامون یک طرح، سفر، مراسم و بسیاری چیزهای دیگر را شکل دهد. همچنین در تخمین هزینه‌ها، ارزیابی و اولویت‌بندی کارها و جلوگیری از فراموشی مسائل مختلف می‌تواند مفید باشد. 

اپلیکیشن‌های متعددی برای یاری رساندن به کاربران جهت برنامه ریزی و به نتیجه رساندن طرح‌ها وجود دارد که در زمینه‌های مختلف مانند برگزاری مراسم‌ها، طراحی داخلی خانه یا فضای سبز، مدیریت هزینه‌ها و حتی امور ساده روزمره توسعه یافته‌اند. اگرچه موارد در دسترس بسیار زیاد هستند اما برخی عناوین قابلیت‌ها و امکانات بهتری را ارائه می‌دهند که در ادامه به معرفی تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

طراحی داخلی با Floor Plan Creator

اپلیکیشن Floor Plan Creator به کاربران امکان تهیه نقشه‌ای برای طراحی داخلی خانه را می‌دهد. قابلیت تعریف چندین طبقه در یک پروژه وجود دارد و می‌توان در هر طبقه اقدام به ایجاد موارد مختلف مانند اتاق‌ها و دیوارها در کنار وسایل خانگی کرد تا پیش زمینه‌ای از خروجی نهایی کار در دسترس قرار گیرد. برنامه از حالت سه بعدی هم پشتیبانی می‌کند و حتی دارندگان دستگاه‌های مجهز به قلم استایلوس می‌توانند از آن برای جابه‌جایی راحت‌تر المان‌ها استفاده کنند. پشتیبانی از موس و برخی دیگر از قابلیت‌ها موجب می‌شوند تا دشواری استفاده از صفحه لمسی کمتر به چشم بیاید.

با این حال ممکن است در ابتدا، کار با اپلیکیشن برای برخی از کاربران دشوار به نظر برسد و یادگیری مکانیسم‌ها و عملکرد ابزارهای مختلف به کمی زمان نیاز دارد. اما در نهایت پروژه‌های ساخته شده از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود و می‌توانند برای کاربری غیر حرفه‌ای و حتی سرگرم‌کننده مورد استفاده قرار گیرند. دارندگان اشتراک گوگلی پلی Pass امکان استفاده از نسخه پریمیوم به صورت رایگان را دارند که در آن ویژگی همگام‌سازی ابری فراهم شده است.

Floor Plan Creator

Floor Plan Creator

سازنده: Marcin Lewandowski قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.8 مگابایت زبان:

باغبانی و مدیریت باغچه با From Seed to Spoon

اپلیکیشن‌های چندانی برای برنامه ریزی ایجاد باغچه و طراحی آن وجود ندارند که معمولاً از کیفیت بالایی هم برخوردار نیستند. From Seed to Spoon یکی از عناوین موجود در همین زمینه است که کیفیت آن نسبت به رقبا کمی بالاتر است و راهنمای کاشت بیش از ۱۰۰ محصول مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین برنامه با پلتفرم‌های خرید بذر تعامل دارد و مطالبی جهت نحوه برخورد با آفت‌ها ارائه می‌دهد. 

بسیاری از موارد مرتبط با کاشت محصول مثل مکان مناسب و نحوه کاشت درون اپ یافت می‌شود. جالب است بدانید که توسعه‌دهنده برنامه، حیاط خود را به یک مزرعه تمام عیار تبدیل کرده است و داشتن تجربه واقعی در این زمینه به بهبود کیفیت اپلیکیشن کمک چشمگیری کرده است. اپلیکیشن از پرداخت درون برنامه‌ای بهره می‌گیرد اما ارتباط چندانی با قابلیت‌های آن ندارد و بیشتر مرتبط با ابزارهای باغبانی و خرید بذر است.

From Seed to Spoon Gardening

From Seed to Spoon Gardening

سازنده: FROM SEED TO SPOON, LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 105 مگابایت زبان:

نقشه و مسیریابی با گوگل Maps

نام گوگل مپس برای بسیاری از کاربران اندرویدی و حتی غیر اندرویدی کاملاً آشنا است. ثبت کسب و کارهای مختلف درون نقشه این سرویس به کاربران کمک می‌کند تا بهترین مسیر را برای دستیابی به امکانات مورد نیاز انتخاب کنند. همچنین گزارش زنده وضعیت ترافیک در برگزیدن بهترین مسیر نقش حیاتی دارد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های برنامه، پشتیبانی از چندین توقف در یک مسیر است که برای سفرهای طولانی داخل یا برون شهری بسیار مفید خواهد بود.

سرویس نقشه گوگل در بیش از ۲۰۰ کشور خدمات ارائه می‌دهد که ایران هم در میان آن‌ها قرار دارد. افرادی که قصد استفاده آفلاین از برنامه را دارند می‌توانند اقدام به دانلود نقشه‌ها کنند. البته اپلیکیشن Routin یکی دیگر از عناوین منتخب در این زمینه محسوب می‌شود که از کیفیت مناسبی برخوردار است. Waze هم در ایران طرفداران بسیاری دارد اما برای استفاده کامل از امکانات آن به ابزارهای رفع محدودیت نیاز است.

Google Maps

Google Maps

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 96 مگابایت زبان:

برنامه ریزی درسی با My Study Life

اپلیکیشن My Study Life گزینه بسیار خوبی برای برنامه ریزی درسی است که نه تنها می‌تواند برای دانش آموزان و دانشجویان مفید باشد بلکه ممکن است به کار معلم‌ها هم بیاید. اپلیکیشن به صورت کراس پلتفرم در دسترس است؛ پس کاربران می‌توانند علاوه بر تبلت و موبایل، در رایانه هم از قابلیت‌های آن بهره بگیرند. برنامه می‌تواند عملکرد کلی و وضعیت انجام تکالیف را رصد کند و رویدادهای آتی را با نوتیفیکیشن به اطلاع برساند.

My Study Life - Digital School Planner You Need

My Study Life - Digital School Planner You Need

سازنده: My Study Life, Ltd. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 16 مگابایت زبان:

ابزارهای خاصی هم برای استفاده توسط معلمان درون برنامه در نظر گرفته شده است. احتمال دارد در نگاه اول تفاوت چندانی میان این اپ و یک برنامه تقویم معمولی دیده نشود، اما ابزارها و امکانات گفته شده می‌توانند در امور آموزشی تفاوت چشمگیری ایجاد کنند. خوشبختانه تمامی ویژگی‌های برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. متاسفانه بیشتر اپ‌های برنامه ریزی درسی داخلی با تمرکز روی کنکور توسعه پیدا کرده‌اند اما «درس یار» یکی از عناوین پرمخاطب است که محیطی ساده را ارائه می‌دهد و می‌تواند برای دانش آموزان مقاطع پایه مفید باشد.

 درس یار(مدیریت زمان مطالعه)

درس یار(مدیریت زمان مطالعه)

سازنده: ایده پردازان درفک قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10 مگابایت زبان:

برنامه ریزی عروسی با The Knot

The Knot عنوان مناسبی برای برنامه ریزی عروسی است که می‌توان صفر تا صد مراسم را درون آن جای داد. از جمله قابلیت‌های برنامه می‌توان به مدیریت تزئینات مانند گل، پذیرایی و منوی غذا، لیست میهمانان و حتی بررسی دخل و خرج اشاره کرد. کاربران می‌توانند برای موارد جزئی‌تر اقدام به ساخت چک لیست درون اپ کنند. Bridebook هم یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب برای مدیریت چنین مراسم‌هایی به شمار می‌رود. 

Wedding Planner by The Knot

Wedding Planner by The Knot

سازنده: The Knot Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 37 مگابایت زبان:

مشخص است که نحوه برگزاری مراسم ازدواج در کشورهای مختلف متفاوت است و نمی‌توان یک اپلیکیشن را برای تمامی فرهنگ‌ها مورد استفاده قرار دارد. متاسفانه در میان اپ‌های داخلی گزینه‌های چندانی در این زمینه وجود دارند اما برنامه «مدیریت عروسی» یکی از عناوین در دسترس است که قابلیت‌های محدود اما نزدیک به فرهنگ متداول ایران را ارائه می‌دهد.

 مدیریت عروسی

مدیریت عروسی

سازنده: رضا خطیبی پور قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3 مگابایت زبان:

برنامه ریزی تغذیه با Mealime

اگر به دنبال اپلیکیشنی جهت ایجاد لیستی از وعده‌های غذایی مختلف در طی هفته هستید، Mealime ممکن است به شما کمک کند. علاوه بر امکان برنامه ریزی برای وعده‌ها، می‌توان از دستورهای غذایی داخل اپ هم جهت آشپزی استفاده کرد. طیف وسیعی از رژیم‌های گوناگون درون برنامه قرار گرفته‌اند که برخی از آن‌ها شامل رژیم بدون گلوتن و کم کربوهیدرات می‌شود. حتی منوهایی برای افراد دارای آلرژی‌های خاص مانند حساسیت به لاکتوز در نظر گرفته شده است. 

از ویژگی‌های جانبی برنامه می‌توان به امکان ایجاد لیست خرید اشاره کرد. البته تمامی قابلیت‌های گفته شده به رایگان در دسترس قرار نگرفته‌اند اما کاربران داخلی می‌توانند نسخه کرک شده آن را از منابع غیر رسمی دریافت کنند. اپلیکیشن SideChef گزینه دیگری محسوب می‌شود که امکانات کمتر به همراه رابط کاربری ساده‌تری را به همراه دارد.

Mealime - Meal Planner, Recipes & Grocery List

Mealime - Meal Planner, Recipes & Grocery List

سازنده: Mealime Meal Plans Inc قیمت: رایگلن (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 92 مگابایت زبان:

مدیریت هزینه‌ها با Mint

افرادی که به دنبال برنامه ریزی برای دخل و خرج خود هستند و می‌خواهند اندکی کاهش هزینه‌ها را شاهد باشند، می‌توانند از انبوه اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه مانند Mint استفاده کنند. تمامی امکانات مورد انتظار درون برنامه دیده می‌شود. کاربر می‌تواند درآمد خود را تعریف کند و سپس با وارد کردن خرج‌های مختلف مانند قبض‌ها، هزینه مسکن و سایر موارد، میزان باقی مانده را مشاهده در هر ماه مشاهده کند. اپلیکیشن می‌تواند به اطلاعات مالی و حساب‌های بانکی هم جهت ثبت خودکار ورودی و خروجی پول، دسترسی داشته باشد. 

Mint: Personal Finance & Money

Mint: Personal Finance & Money

سازنده: Intuit Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 101 مگابایت زبان:

استفاده از برنامه گفته شده بسیار آسان است و توسعه‌دهنده آن محصولات موفق دیگری مانند TurboTax را در کارنامه دارد. Goodbudget هم از دیگر نمونه‌های موفق در این حوزه محسوب می‌شود. اگر به دنبال جایگزین مناسب ایرانی هستید، حسابدار شخصی پارمیس و حسابدار شخصی هلو از محبوب‌ترین موارد هستند که امتیاز مناسبی هم از سوی کاربران دریافت کرده‌اند.

 حسابداری شخصی پارمیس همراه

حسابداری شخصی پارمیس همراه

سازنده: فناوری اطلاعات پارمیس قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 16 مگابایت زبان:

برنامه ریزی سفر با TripIt

اگرچه گوگل مپس برای مسیریابی و سفرهای کوتاه بسیار مناسب است، اما TripIt عنوان بهتری برای علاقه‌مندان به سفر و ماجراجویی محسوب می‌شد. کاربران می‌توانند تمامی خدمات و سرویس‌های مورد نیاز را درون اپلیکیشن رزرو کنند و اگر قصد سفر گروهی داشته باشید می‌توانید اطلاعات خود را با همسفران به اشتراک بگذارید. احتمال عدم دسترسی به اینترنت در طی مسیر بسیار زیاد است؛ در نتیجه قابلیت استفاده آفلاین از برنامه هم در نظر گرفته شده است.

TripIt: Travel Planner

TripIt: Travel Planner

سازنده: TripIt, Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 23 مگابایت زبان:

اگر قصد ایرانگردی را دارید می‌توانید از اپلیکیشن «همگردی» هم استفاده کنید. اگرچه امکانات مشابه با نمونه خارجی در آن وجود ندارد اما لیستی از جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید، اقامتی و تفریحی درون آن گنجانده شده است. همچنین می‌توانید نظرات سایر کاربران پیرامون مکان‌های مختلف را مشاهده کنید و تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

همگردی  | اپلیکیشن گردشگری و سفر

همگردی | اپلیکیشن گردشگری و سفر

سازنده: همگردی قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3 مگابایت زبان:

مدیریت پوشاک با Your Closet

اپلیکیشن Your Closet با تمرکز روی پوشاک و برنامه ریزی برای ظاهر افراد توسعه یافته است. کاربران می‌توانند اقدام به عکسبرداری از تمامی لباس‌های خود کنند و در ادامه با کنار هم قرار دادن لباس‌های مختلف، تیپ دلخواهشان را انتخاب نمایند. همچنین محدودیتی در ثبت تصاویر جدید درون آن وجود ندارد و ابزارهای ویرایش تصویر جهت جلوه بهتر لباس‌ها در دسترس قرار گرفته‌اند. هنگام سفر هم می‌توانید با تصویربرداری و ثبت لباس‌های درون چمدان خود، از آشفتگی و فراموشی جلوگیری کنید. جالب‌ترین قابلیت برنامه، ثبت آمار استفاده از لباس‌ها است که به کمک آن قادر خواهید بود تا لباس‌هایی که چندان از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را به خیریه اهدا نمایید.

Your Closet - Smart Fashion

Your Closet - Smart Fashion

سازنده: StyleVault Inc قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.2 مگابایت زبان:

مدیریت امور روزمره با TickTick

عناوین موجود برای مدیریت امور روزمره معمولا به صورت چک لیست یا to-do list توسعه پیدا می‌کنند و اپلیکیشن TickTick یکی از آن‌ها است. تقویم ساده در کنار امکان مدیریت آسان کارها می‌تواند تجربه کاربری راحتی را به ارمغان بیاورد. امکانات پایه مانند یادآور، زمان پایان و توضیحات اضافی برای هر مورد دیده می‌شود. نسخه رایگان پاسخگوی نیازهای بیشتر کاربران است و نیازی به خرید اشتراک سالانه گران قیمت نخواهد بود. اگر به دنبال برنامه ساده‌تری هستید توصیه می‌کنیم به TimeTune و Sectograph هم نگاهی بیندازید.

TickTick: ToDo List Planner, Reminder & Calendar

TickTick: ToDo List Planner, Reminder & Calendar

سازنده: Appest Limited قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 24 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی