ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رولزرویس چینی؛ قدردانی از قهرمانان المپیک با اهدای سدان لوکس هونگچی H9

پس از پایان رقابت‌های المپیک توکیو و کسب جایگاه دوم توسط چین، برند لوکس هونگچی اعلام کرده به هر کدام از ورزشکارانی که موفق به دریافت مدال طلا شده‌اند، یک دستگاه خودروی H9 اهدا می‌کند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

پس از پایان رقابت‌های المپیک توکیو و کسب جایگاه دوم توسط چین، برند لوکس هونگچی اعلام کرده به هر کدام از ورزشکارانی که موفق به دریافت مدال طلا شده‌اند، یک دستگاه خودروی H9 اهدا می‌کند. درست است که چین در این رقابت‌ها 38 مدال طلا کسب کرده، اما با توجه به تیمی بودن برخی رشته‌ها، تعداد ورزشکارانی که این خودرو به آنها اهدا خواهد شد، به 52 نفر می‌رسد.

مدلی که برای اهدا به مدال‌آوران انتخاب شده، H9 2.0T است. این تریم قیمتی برابر با 369,800 یوان یا 57 هزار دلار دارد. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت دست و دلبازی یا به عبارت بهتر حرکت تبلیغاتی هونگچی 19,229,600 یوان برایش آب خواهد خورد. این رقم با نرخ روز ارز معادل تقریبا 3 میلیون دلار می‌شود.

علاوه‌بر 52 مدال‌آور طلا، هونگچی به 32 ورزشکار حائز مدال نقره و 18 ورزشکار حائز مدال برنز نیز امکان استفاده رایگان از مدل H9 را فراهم می‌کند. این برند لوکس می‌گوید هدایای خود را به عنوان نشانه‌ احترام و قدردانی از ورزشکارانی که باعث به اهتزاز در آمدن پرچم قرمز شدند، اعطا می‌کند.

بد نیست اشاره کنیم سدان سایز متوسط هونگچی H9 در سال 2020 و با هدف رقابت با مدل‌های آلمانی مثل آئودی A6، ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس بنز E کلاس معرفی و عرضه شد. همانطور که در تصاویر ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده فرمایید، از نظر ظاهری این خودرو در نمای روبرو به وضوح محصولات رولزرویس را در ذهن تداعی می‌کند. در نمای جانبی و عقب هم این خودروی 5080 میلیمتری شباهت زیادی به ساخته‌های میباخ و کادیلاک دارد.

در زیر کاپوت هونگچی H9 2.0T یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد. این موتور 252 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی تولیدی آن از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به سمت چرخ‌های محور عقب هدایت می‌شود. این سدان چینی با موتورهای 3 لیتری V6 و 2.5 لیتری V6 توربو نیز به فروش می‌رسد.

نکته جالب توجه اینکه فروش هونگچی در سال 2021 نسبت به سال 2020 افزایشی 95 درصدی داشته است. طبق آمار در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا جولای، این برند موفق به فروش 170,600 دستگاه از محصولات خود شده است. با توجه به طراحی مدل‌های جدید، کمپانی مادر هونگچی یعنی FAW امید دارد این برند به آمار فروش سالانه 400 هزار دستگاه دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

    هم کپی کارن هم باهوش 🤩

مطالب پیشنهادی