ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی بدون همکاری با شرکت دیگری بخش تولید خودرو برقی را راه‌اندازی می‌کند

اوایل سال جاری شیائومی رسما تایید کرد که قصد دارد وارد دنیای خودروهای برقی شود. از زمان اعلام رسمی این موضوع، تولید کننده چینی در حال مذاکره با چندین شرکت سازنده خودرو برای همکاری بود، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

اوایل سال جاری شیائومی رسما تایید کرد که قصد دارد وارد دنیای خودروهای برقی شود. از زمان اعلام رسمی این موضوع، تولید کننده چینی در حال مذاکره با چندین شرکت سازنده خودرو برای همکاری بود، اما اکنون گزارش جدیدی ادعا می‌کند که شیائومی قصد دارد تولید خودروهای برقی خود را بدون کمک هیچ شرکت دیگری آغاز کند.

حساب کاربری Digital Chat Station در گزارش خود همچنین فاش کرد که این شرکت ممکن است اعلامیه رسمی خود را هفته آینده منتشر کند و در مدت گذشته با یک تامین‌کننده شناخته‌شده قطعات خودرو و فناوری آلایندگی در تماس بوده و همچنین روی طراحی خودروهای خود کار می‌کند.

شیائومی

در اطلاعیه شرکت چینی تایید شده بود که مدیریت این شاخه بر عهده موسس و مدیرعامل فعلی آن «لی جون» خواهد بود. با این حال، در گزارش‌های اخیر عنوان شده بود که شیائومی قصد دارد سهمی در خودروهای برقی گروه اورگرند چین به دست بیاورد.

با این حال شیائومی با صدور بیانیه‌ای شایعات مربوط به مذاکره با گروه اورگرند چین برای خرید ۶۵ درصد سهام آن را تکذیب کرد. سخنگوی شیائومی اضافه می‌کند که این شرکت با چندین خودروساز صحبت کرده اما در مورد مشارکت در تجارت خودروهای برقی خود هنوز هیچ تصمیمی نگرفته است. با این وجود، به گفته گروه اورگرند چین مذاکرات آن‌ها با شیائومی در مراحل اولیه خود قرار دارد.

شیائومی قصد دارد خودروهای برقی هوشمند با کیفی ارائه کند تا کاربران سراسر جهان بتوانند از زندگی هوشمند لذت ببرند. غول فناوری چینی برای تحقق این امر قصد دارد حدود ۱.۵ میلیارد دلار در ۱۰ سال آینده سرمایه‌گذاری کند.

مدیرعامل و رئیس شیائومی ماه گذشته پس از بازدید از شرکت‌های خودروسازی مانند BYD، Great Wall و Wuling از مقر شرکت بین‌المللی کاربردهای علمی (SAIC) نیز بازدید کرد. در آن زمان مشخص شد که طی ۷۵ روز گذشته، مدیریت شیائومی ۸۵ مورد بازدید صنعتی، مبادلات عمیق با بیش از ۲۰۰ پیشکسوت صنعت خودرو، چهار بحث مربوط به مدیریت داخلی و دو جلسه رسمی با هیئت مدیره داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی