ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالا قیمت آیفون ۱۳ را افزایش می‌دهد

«TSMC» تامین کننده تراشه‌ آیفون ظاهرا به دنبال افزایش قیمت بین ۳ تا ۲۰ درصدی است و قصد دارد این تغییرات قیمتی را از اوایل سال آینده میلادی اجرایی کند. با افزایش هزینه‌های تولید، اپل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

«TSMC» تامین کننده تراشه‌ آیفون ظاهرا به دنبال افزایش قیمت بین ۳ تا ۲۰ درصدی است و قصد دارد این تغییرات قیمتی را از اوایل سال آینده میلادی اجرایی کند. با افزایش هزینه‌های تولید، اپل نیز مجبور می‌شود قیمت آیفون ۱۳ را افزایش دهد.

طی یک سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها با مشکلات مختلفی در تولید روبرو شوند. در همین راستا هزینه تولید تراشه‌های آیفون توسط TSMC افزایش پیدا کرده است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت دیجی‌تایمز، اگر TSMC قیمت‌ها را افزایش دهد، اپل نیز مجبور است روال مشابهی را در پیش بگیرد.

قیمت آیفون ۱۳

به گفته منابع آگاه، برای فناوری‌های پیشرفته فرآیند ساخت کمتر از ۷ نانومتری، TSMC قیمت‌ خود را ۳ تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد. منابع همچنین عنوان کردند که تهیه تراشه‌های مورد نیاز اپل به عنوان بزرگترین مشتری TSMC برای این شرکت حدود ۳ تا ۵ درصد افزایش قیمت خواهد داشت. گفته می‌شود اپل برای جبران افزایش هزینه‌های به وجود آمده، قصد دارد قیمت گوشی آیفون ۱۳ را افزایش دهد.

اپل امسال پیشرفت‌های قابل توجهی برای سری آیفون ۱۳ ارائه کرده است. از جمله ویژگی‌های قابل توجهی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز نمایشگر، روزنه مخصوص دوربین سلفی کوچک‌تر، افزایش ظرفیت باتری، بهبود کلی دوربین و نمایشگر همیشه روشن است.

اپل در نظر دارد تا در یک رویداد تمام دیجیتالی که چند هفته آینده برگزار می‌شود از سری «آیفون ۱۳» و «اپل واچ سری ۷» رونمایی کند. همچنین در اخبار گذشته این گوشی عنوان شده بود که اپل احتمالا فروش گوشی‌های سری آیفون ۱۳ را در روز جمعه به تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) شروع می‌کند و نسل سوم ایرپاد را هم در روز پنجشنبه به تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) روانه بازار می‌کند.

با توجه به مراسم‌های گذشته اپل، این احتمال وجود دارد که مراسم رونمایی از آیفون‌های بعدی در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور)، ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) و ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) برگزار شود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی