ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

IDC: میزان عرضه رایانه‌های شخصی تا سال ۲۰۲۳ به نیم میلیارد دستگاه می‌رسد

سال ۲۰۲۰ به دنبال همه گیری کرونا، بازار رایانه های شخصی رشد چشمگیری داشت. داده‌های آماری موسسه IDC نشان می‌دهد احتمالا در سال ۲۰۲۲ میزان عرضه نسبت به سال جاری کاهش پیدا خواهد کرد ولی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سال ۲۰۲۰ به دنبال همه گیری کرونا، بازار رایانه های شخصی رشد چشمگیری داشت. داده‌های آماری موسسه IDC نشان می‌دهد احتمالا در سال ۲۰۲۲ میزان عرضه نسبت به سال جاری کاهش پیدا خواهد کرد ولی مجددا در سال ۲۰۲۳ بازار کامپیوترهای شخصی روند رو به رشد دیگری را تجربه می‌کند.

سال ۲۰۱۹، IDC پیش بینی کرده بود که میزان عرضه رایانه های شخصی در بازارهای جهانی به ۳۶۷ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ می‌رسد. اما اکنون این موسسه نظر دیگری دارد و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده جدید می‌گوید میزان عرضه در سال ۲۰۲۳ احتمالا به بیش از نیم میلیارد دستگاه خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود میزان عرضه رایانه‌‌های شخصی در بازارهای جهانی با رشد ۱۴.۲ درصدی به عرضه ۳۴۷ میلیون دستگاه در سال جاری منجر شود. با این حال، این مقدار از پیش‌بینی قبلی IDC که ۱۸ درصد رشد را نشان می‌داد کمتر است. IDC عنوان می‌کند که محدودیت‌ها و چالش‌های مختلف دلیل اصلی کاهش این کاهش عرضه است. همچنین انتظار می‌رود بازار تبلت‌ها رشد ۳.۴ درصدی را تجربه کند.

رایانه‌های شخصی

رایان ریث، نایب رئیس IDC توضیح می‌دهد:

ما همچنان باور داریم که بازار رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها برای عرضه محدودیت‌هایی دارند و میزان تقاضای آن‌ها هنوز زیاد است. به طول انجامیدن کمبود عرضه همراه با مسائل لجستیکی، صنعت را با چالش‌های بزرگی روبرو کرده است.

انتظار می‌رود تمام رایانه‌های شخصی از جمله کامپیوترهای رومیزی، نوت‌بوک‌ها و ایستگاه کار تا سال ۲۰۲۵ نرخ رشد سالانه ۳.۲ درصد را داشته باشند. IDC عنوان می‌کند که علیرغم محدودیت‌های کوتاه مدت مربوط به پنل‌ها و آی‌سی‌ها، نوت‌بوک‌ها همچنان عامل اصلی رشد صنعت رایانه‌های شخصی در آینده محسوب می‌شوند. در همین حال انتظار می‌رود میزان فروش تبلت‌ها حدود ۱.۵ درصد کاهش یابد.

در این گزارش عنوان شده است که مصرف‌کنندگان به جای هزینه کردن پول خود برای فناوری‌های جدید، به سمت سفر و اوقات فراغت خواهند رفت. با این حال اگر در چند ماه گذشته برخی از آن‌ها پول خود را صرف خرید رایانه‌های شخصی کرده باشند، اعداد و ارقام نیز می‌تواند بیشتر از حد انتظار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی