ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هیوندای آیونیک 5 خودران وارد ناوگان تاکسیرانی لیفت می‌شود

شرکت Motional از نسل بعدی تاکسی‌ رباتیک یا خودران رونمایی کرد. این تاکسی مدرن بر مبنای آیونیک 5 توسعه یافته و از قابلیت‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برد. قرار است از سال 2023 کمپانی لیفت (Lyft) این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

شرکت Motional از نسل بعدی تاکسی‌ رباتیک یا خودران رونمایی کرد. این تاکسی مدرن بر مبنای آیونیک 5 توسعه یافته و از قابلیت‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برد. قرار است از سال 2023 کمپانی لیفت (Lyft) این تاکسی خودران را به ناوگان خود اضافه کند.

آیونیک 5 شرکت Motional به فناوری خودران سطح چهارم مجهز است. این امر به معنای آنست که مدل مذکور در برخی شرایط معین می‌تواند بطور کاملا خودکار عمل کرده و کنترل خود را در دست بگیرد.

این خودرو به بیش از 30 سنسور، چند دوربین، رادار و فناوری لایدار مجهز است، همچنین برای اطلاع دادن به سایر رانندگان که در حال نزدیک شدن به یک اتومبیل خودران هستند، علائم و سنسورهایی روی قسمت بیرونی آن تعبیه شده است. داده‌های دریافتی از این سنسورها، توسط سیستم رانندگی خودکار Motional پردازش شده و با کمک یادگیری ماشینی برای تحلیل سناریوهای پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در شرایط اضطراری هم یک اپراتور می‌تواند از بیرون خودرو کنترل آن را در اختیار بگیرد

در داخل کابین تاکسی رباتیک آیونیک 5 به مجموعه‌ای از رابط‌های مختلف تجهیز شده که هدف آنها راحتی سرنشینان و برقراری ارتباط آسان با خودرو است. با استفاده از این مجموعه، سرنشینان می‌توانند مثلا توقف‌های بیشتری را در طول مسیر درخواست کنند.  

در ساخت این تاکسی خودران، همکاری‌هایی بین دو کمپانی صورت گرفته تا تکنولوژی Motional با پلتفرم آیونیک 5 سازگاری و هماهنگی کامل داشته باشد. مدیر بخش رانندگی خودران هیوندای در این رابطه گفته در تاکسی خودران آیونیک 5 از سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مختلفی استفاده شده تا ایمنی و آسایش مسافرین تضمین شود.

با همکاری شکل گرفته بین Motional و هیوندای، باید گفت میزان اطمینان و اعتمادپذیری بالاتر رفته و در عین حال هزینه ساخت یک خودروی خودران کاهش می‌یابد. این دو امر در کنار هم می‌توانند به گسترش سریع سرویس‌های شرکت Motional کمک وافری کنند.

کارل یاگنما (Karl Iagnemma) مدیرعامل Motional هم تاکسی خودران آیونیک 5 را چشم‌اندازی از آینده بدون راننده که روزی به واقعیت تبدیل خواهد شد، توصیف کرده و افزوده از طریق همکاری استراتژیک با هیوندای موتور و Aptiv، این کمپانی صاحب تخصصی کم‌نظیر در حوزه نرم‌افزار و خودرو شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی