ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ابر خودروساز برقی در راه است؛ چین ۳۰۰ خودروساز را به ادغام دعوت کرد

آغاز انقلاب برقی در صنعت خودرو باعث ظهور برندهای جدید و شکل‌گیری استارتاپ‌های زیادی در کشورهای مختلف دنیا شده است. این امر در چین شدت بیشتری دارد و شمار شرکت‌هایی که در حال عرضه خودروهای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

آغاز انقلاب برقی در صنعت خودرو باعث ظهور برندهای جدید و شکل‌گیری استارتاپ‌های زیادی در کشورهای مختلف دنیا شده است. این امر در چین شدت بیشتری دارد و شمار شرکت‌هایی که در حال عرضه خودروهای الکتریکی هستند، به حدود 300 برند می‌رسد. اما از دید وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین، این تعداد بیش از حد بوده و باید آنها را ساماندهی کرد.

Xpeng Beta

شیائو یاکینگ در این رابطه به رسانه‌ها گفته:

«اکثر این شرکت‌ها کوچک و پخش‌شده هستند. باید از بازار به بهترین شکل بهره‌برداری شود و ما تشویق می‌کنیم شرکت‌های فعال در بخش خودروهای برقی در راستای ادغام و ساختارسازی مجدد گام بردارند تا تمرکز بر بازار افزایش پیدا کند.»

آنطور که نشریه اتو نیوز گزارش کرده، دولت چین در حال انجام اقداماتی برای کنترل بیشتر ظرفیت مازاد و توزیع منابع به هاب‌های تولید اصلی است. علاوه‌بر این، دولت این کشور احتمالا یک میزان حداقلی را برای تیراژ تولید خودروهای برقی تعیین خواهد کرد و هر شرکتی که نتواند به این میزان تولید برسد، از اجرای پروژه‌های بعدی محروم خواهد شد.

دولت چین در حد فاصل سال‌های 2015 و 2020 حدود 33 میلیارد یوان (معادل 5.1 میلیارد دلار) به عنوان سوبسید برای تشویق مشتریان به خرید خودروهای سبز پرداخت کرده‌ است. به غیر از این، از سوی استانداری‌ها هم برای تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی نیز مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی چشمگیری جهت ساخت کارخانه‌ها و تاسیسات لازم اعطا شده است. این مشوق‌ها باعث شده استان جیانگسو، واقع در شمال شانگهای، تقریبا 30 برند الکتریکی داشته باشد که البته اکثر آنها الان ورشکسته هستند!

در کنار توصیه به ادغام‌ برندهای سازنده خودروهای برقی، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرده با مشکل کمبود تراشه نیز که به یک معضل جهانی تبدیل شده، مقابله می‌کند. در این راستا، این وزارت اخیرا سه شرکت توزیع‌کننده تراشه را به خاطر افزایش قیمت جریمه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی