ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعرفه رومینگ همراه اول و ایرانسل برای اربعین 1400 اعلام شد

همچون سنوات گذشته و در راستای ارائه خدمات ارتباطی ویژه به زائران کربلای معلی در ایام اربعین 1400، همراه اول و ایرانسل تعرفه رومینگ بین‌الملل خود را برای برقراری مکالمه، پیامک و اینترنت در کشور ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۵

همچون سنوات گذشته و در راستای ارائه خدمات ارتباطی ویژه به زائران کربلای معلی در ایام اربعین 1400، همراه اول و ایرانسل تعرفه رومینگ بین‌الملل خود را برای برقراری مکالمه، پیامک و اینترنت در کشور عراق کاهش دادند.

مشترکان همراه اولی که قصد عزیمت به عراق را دارند مشمول دریافت تخفیف هزار تومانی در هر دقیقه مکالمه با ایران، تخفیف 500 تومانی در هر دقیقه مکالمه دریافتی از ایران و تخفیف 500 تومانی در ارسال پیامک می شوند.

بنابراین طبق نرخ ترافیک بین الملل و پس از اعمال تخفیف‌ها، هزینه هر دقیقه مکالمه با ایران 9هزار و 500 تومان، دریافت هر دقیقه مکالمه از ایران 6هزار تومان، ارسال پیامک 3هزار تومان و هر مگابایت اینترنت همراه 2هزار تومان است.

این تخفیف های ویژه اربعین 1400 شامل تعرفه مکالمات بین الملل عراق هم شده است؛ به این شکل که هزینه مکالمه از خطوط همراه اول پس از اعمال تخفیف با تلفن‌های ثابت عراق هر دقیقه 4هزار و 500 تومان و با تلفن های همراه آن کشور 6هزار تومان شده است.

ایرانسل نیز تعرفه‌های رومینگ ویژه اربعین 1400 را بدین شرح اعلام کرده است:

«تعرفه هر دقیقه تماس صوتی خروجی (از عراق به ایران) از 9هزار و 900 تومان به 9هزار و500 تومان، تعرفه هر دقیقه تماس صوتی ورودی (از ایران به عراق) از 6هزار و 900 تومان تومان به 6هزار تومان و تعرفه هر مگابایت اینترنت همراه از 3هزار تومان به 2هزار تومان کاهش یافته است. دریافت پیامک نیز در طول سفر رایگان است. روشن کردن گوشی و فعال‌سازی رومینگ در کشور عراق نیز هیچ هزینه‌ای برای مشترکان ایرانسل ندارد.»

طراحی بسته های هدیه همراه اول ویژه اصحاب رسانه و ستاد اربعین

همراه اول با سرلوحه قرار دادن رسالت اجتماعی خود، دو بسته هدیه اربعین 1400را نیز ویژه رومینگ عراق برای اصحاب رسانه و ستاد اربعین تدارک دیده است تا بتوانند به نحو احسن به پوشش این رویداد عظیم بپردازند که البته برای هر نفر تنها یکی از این دو بسته قابل انتخاب است.

فعالسازی این دو بسته هدیه در اختیار نماینده ستاد عتبات عالیات قرار گرفت و در اتصال به اپراتورهای عراقی قابل استفاده است. این دو بسته هدیه شامل «اعتبار هدیه 500 هزار تومانی رومینگ عراق قابل استفاده در تمامی سرویس‌ها اعم از مکالمه، پیامک و اینترنت همراه» و «بسته هدیه 400 مگابایتی اینترنت همراه» می‌شود.

پشتیبانی حضوری و مجازی همراه اول از زائران اربعینی

همراه اول با ارتقای پهنای باند خدمات رسانی و افزایش تعداد کریرهای ارتباطی برای انتقال ترافیک، در کنار جلسات هماهنگی و آمادگی با تمامی اپراتورهای عراقی و همچنین وزارت اتصالات عراق، تمامی سعی خود را در راستای ایجاد پوشش ارتباطی مطلوب برای زائران ایرانی داشته است.

همچنین تیم خدمات و پشتیبانی همراه اول در کنار گروه‌های مجازی که هم اکنون فعالیت خود را در راستای پشتیبانی از زوار اربعینی شروع کرده‌اند، در شهر کربلا حضور دارد.

با توجه به اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته، همراه اول گسترده ترین خدمات ارتباطی را برای زائران اربعین حسینی در نظر گرفته است، تعرفه‌های تخفیفی امسال تا پایان ماه صفر معتبر است و مشترکان می توانند از شرایط آن بهره‌مند شوند.

همراه اول تاکید کرده که زائران اربعین خیالشان از بابت دریافت پیامک و روشن کردن گوشی در کشور عراق راحت باشد، زیرا هزینه ای به دنبال نخواهد داشت.

گفتنی است، مشترکان همراه اول که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند باید پیش از سفر، از فعال بودن سرویس رومینگ بین الملل خط خود اطمینان حاصل کنند. مشترکان اعتباری همراه اول هم می توانند برای خرید شارژ، از طریق اپلیکیشن «همراه من» و درگاه های رسمی USSD این اپراتور اقدام کنند.

«رومینگ بین الملل» به امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت صوت، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با استفاده از شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد گفته می‌شود که از سه روش «شماره گیری کد دستوری ستاره 10 ستاره 29 مربع»، «ارسال عدد 29 به سرشماره پیامکی 10» و یا «اپلیکیشن همراه من» فعال و غیرفعال می شود.

همراه اول در ایام محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و در راستای مسئولیت اجتماعی خود با فراهم کردن زیرساخت های پخش زنده برنامه هیات های مذهبی در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، اهدای اینترنت و ماسک به هیئت‌های متقاضی سعی در نقش آفرینی فعال برای برگزاری هر چه بهتر رویدادهای مذهبی مرتبط با این ایام داشته است.

توصیه‌های ایرانسل به مشترکان

مشترکان ایرانسل در نظر داشته باشند که بسته‌های اینترنت فعال در داخل ایران، خارج از ایران قابل استفاده نیستند.

در صورتی که زائران ایرانی در کشور عراق برای برقراری تماس اعتبار کافی نداشته باشند، دوستان و عزیزان آن‌ها در داخل ایران، می‌توانند هزینه رومینگ تماس را بپردازند. در این حالت، سامانه گویا از مخاطب تماس می‌خواهد در صورت تمایل، این هزینه را بر عهده بگیرد.

فعال‌سازی خدمات رومینگ، با استفاده از کد دستوری #1*1111* یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل‌من قابل انجام است. ایرانسلی‌هایی که قصد استفاده از سرویس رومینگ را دارند، باید این خدمات را حتماً پیش از خروج از ایران، فعال کنند.

مشترکان ایرانسل می‌توانند با تهیه کارت شارژ در ایران و شارژ سیم‌کارت قبل از خروج از کشور و یا با همراه داشتن کارت شارژ برای شارژ سیم‌کارت در عراق با شماره‌گیری کد دستوری #141*PIN* (PIN همان عدد 16 رقمی درج شده روی کارت شارژ است.) از داشتن اعتبار در حساب ایرانسلی خود مطمئن شوند. همچنین شارژ سیم‌کارت در کشور عراق از طریق کارت بانکی با شماره‌گیری کد#7* یا سایر کدهای دستوری و همراه داشتن رمز دوم کارت بانکی نیز امکان‌پذیر است.

زائران باید در نظر داشته باشند که برای تماس با شماره‌های ایرانی از خارج از کشور، لازم است پیش از شماره مشترک مدنظر خود، حتما کد 0098 را شماره‌گیری کنند. ایرانسل پیشنهاد می‌کند تا مشترکان عزیز، شماره‌های مد نظر خود را با پیش‌شماره 0098 روی گوشی خود ذخیره کنند تا در زمان برقراری تماس، سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

کارشناسان ایرانسل مستقر در کانترهای فرودگاهی، در فرودگاه‌های امام‌خمینی تهران و فرودگاه‌های شهرهای شیراز، مشهد، اهواز و اصفهان، آمادۀ راهنمایی زائران دربارۀ استفاده از خدمات رومینگ هستند.

مشترکان ایرانسل در این سفر می‌توانند با شماره‌گیری 00989377110000، با بخش ویژه رومینگ در مرکز شبانه‌روزی ارتباط با مشتریان ایرانسل تماس بگیرند و از کارشناسان ایرانسل راهنمایی دریافت کنند. علاوه بر این، کارشناسان ایرانسل از طریق گفت‌وگوی آنلاین در وب‌سایت ایرانسل و اپلیکیشن ایرانسل‌من نیز پاسخگوی مشترکان ایرانسل هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی