ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویوو روی توسعه موبایل جدیدی با دوربین دو طرفه جداشونده کار می‌کند

ظاهرا ویوو تولیدکننده چینی، در حال کار روی گوشی هوشمند جدید و منحصر به فردی است که از نوعی مکانیزم دوربین جداشونده بهره می‌برد و سنسورهای دوربین آن در دو طرف این ماژول قرار گرفته‌اند. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

ظاهرا ویوو تولیدکننده چینی، در حال کار روی گوشی هوشمند جدید و منحصر به فردی است که از نوعی مکانیزم دوربین جداشونده بهره می‌برد و سنسورهای دوربین آن در دو طرف این ماژول قرار گرفته‌اند.

به گزارش LetsGoDigital، سازنده موبایل چینی پتنت جدید را در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسانده که جزئیات آن اخیرا منتشر شده است. پتنت ویوو گوشی جدیدی را نشان می‌دهد که از یک دوربین پاپ‌آپ در گوشه بالا سمت راست خود بهره می‌برد.

ویوو

در حالی که دوربین پاپ‌آپ معمولا دارای یک ماژول دوربین برای گرفتن عکس‌های سلفی است، این نسخه همچنین دارای یک دوربین دوگانه در قسمتپنل پشتی است که به عنوان سنسورهای اصلی گوشی روی پنل پشتی دستگاه عمل می‌کند. هر چند این ویژگی‌ها بسیار چشمگیر هستند، مهمترین بخش پتنت ویوو به این نکته اشاره دارد که می‌توان تمام ماژول پاپ‌آپ را از گوشی جدا کرد.

پس از جدا کردن ماژول از گوشی، سیستم دوربین اکنون می‌تواند به صورت جداگانه مورد استفاده قرار بگیرد و کاربران حتی می‌توانند به دلیل مکانسیم لولایی قرار گرفته در این ماژول، از این سیستم در شیوه‌های مختلف دیگری نیز استفاده کنند. علاوه بر این، دوربین‌ها حتی می‌توانند میدان دید مختلفی را ثبت کنند، زیرا در هر دو طرف ماژول دوربین‌ قرار گرفته است. در جزئیات پتنت ویوو همچنین عنوان شده است که ماژول جداشونده این گوشی دارای یک باتری است و می‌تواند به صورت جداگانه کار کند.

علاوه بر این، سیستم دوربین جداشونده این گوشی از یک ماژول Wi-Fi نیز بهره می‌برد، بنابراین پس از جدا شدن نیز همچنان می‌تواند با گوشی اصلی ارتباط برقرار کند. به عبارت دیگر، کاربران احتمالا می‌توانند ماژول دوربین گوشی را جدا کنند و برای گرفتن عکس آن را در مکان‌ها و زوایای مختلفی قرار دهند. سپس پیش‌نمایش عکس می‌تواند روی نمایشگر گوش نمایش داده شود و از عملکردهای مختلفی مانند حالت شب نیز پشتیبانی می‌کند.

با این وجود اطلاعات مربوط به این گوشی در حد یک پتنت است و هنوز هیچ راهی برای تایید این موضوع که شرکت چینی واقعا در حال توسعه آن است وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی