ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تاریخ ماموریت Crew-3 اسپیس ایکس و ناسا مشخص شد

براساس اعلام ناسا، چهار فضانورد در ماموریت Crew-3 اسپیس‌ایکس روز شنبه ۸ آبان ماه از مجمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) منتقل می‌شوند. اگر شرایط مورد نظر فراهم ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

براساس اعلام ناسا، چهار فضانورد در ماموریت Crew-3 اسپیس‌ایکس روز شنبه ۸ آبان ماه از مجمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) منتقل می‌شوند.

اگر شرایط مورد نظر فراهم باشد، فضانوردان ناسا شامل «راجا چاری»، «تام مارشبرن» و «کایلا بارون» به همراه «ماتیاس ماورر» از آژانس فضایی اروپا ساعت ۱۰:۱۳ دقیقه (به وقت تهران) روز شنبه ۸ آبان ماه از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب خواهند شد. تاریخ اعلام شده، یک روز زودتر از برنامه‌های ناسا است.

ناسا

اگر ماموریت ناسا با موفقیت انجام شد، این پرتاب چهارمین ماموریت خدمه با استفاده از فضاپیمای دراگن ۲ شرکت اسپیس ایکس محسوب می‌شود. انتظار می‌رود فضاپیمای حامل فضانوردان این ماموریت در حدود ۲۲ ساعت به مقصد خود یعنی ایستگاه فضایی بین‌‌الملل برسد.

فضانوردان پس از ورود به ایستگاه در کنار همکاران خود از ماموریت Crew-2 زندگی و کار خواهند کرد که قرار است ماه نوامبر پس از شش ماه حضور در مدار، به زمین برگردند. همچنین اعضای ماموریت Crew-3 نیز به مدت شش ماه در فضا خواهند بود و آوریل سال ۲۰۲۲ به زمین برمی‌گردند.

در بین خدمه این ماموریت، مارشبرن تنها عضوی است که قبلا نیز به فضا سفر کرده. او پیش از این در دو ماموریت ISS شرکت کرده است. چاری نیز تجربه پرواز زیادی را با نیروی هوایی ایالات متحده داشته است و در ماموریت‌های رزمی عراق حضور داشته است. بارون نیز یک افسر جنگ زیردریایی است و هر دو سال ۲۰۱۷ توسط ناسا انتخاب شدند.

ماورر، چندین جایزه ملی برای تحقیقات برجسته در زمینه علوم مواد کسب کرده است و در سال ۲۰۱۶ توانست روز را در زیر آب سپری کند و استراتژی‌ها و ابزارهای اکتشافی برای ماموریت‌های آینده مریخ را آزمایش کرده است.

برنامه‌های ناسا پس از پرتاب موفقیت آمیز خدمه Crew-3 متوقف نمی‌شود، زیرا آن‌ها قصد دارند در ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ برای ماموریت Crew-4 اسپیس ایکس به سمت ایستگاه فضایی آماده شوند. با توجه به شرایط فعلی، خدمه این ماموریت آینده شامل «کیجل ان. لیندگرن» و «باب هاینز» از ناسا و همچنین «سامانتا کریستوفورتی» فضانورد آژانس فضایی اروپا می‌شود. سایر خدمه آن هنوز اعلام نشده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی