ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نتیجه بسیار ضعیف تست گوزن اشکودا Enyaq iV [تماشا کنید]

اشکودا Enyaq iV جدیدترین خودرویی است که عملکرد آن در تست گوزن توسط نشریه اسپانیایی km77 ارزیابی شده؛ این کراس‌اوور برخلاف دیگر خودروهای برقی نتوانسته نمایش قابل قبولی را در تست گوزن ارائه کند و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

اشکودا Enyaq iV جدیدترین خودرویی است که عملکرد آن در تست گوزن توسط نشریه اسپانیایی km77 ارزیابی شده؛ این کراس‌اوور برخلاف دیگر خودروهای برقی نتوانسته نمایش قابل قبولی را در تست گوزن ارائه کند و با رکورد ضعیف 67 کیلومتر در ساعت به کار خود پایان داده است.

شاید بدانید اشکودا Enyaq iV از پلتفرمی مشترک با فولکس‌واگن ID.4 برخوردار بوده و شمار زیادی از قطعات و اجزای آنها مشترک است. نکته تامل‌برانگیز اینکه کراس‌اوور آلمانی هم اوایل امسال توسط km77 ارزیابی شده و رکورد 73 کیلومتر در ساعت را در تست گوزن آن ثبت کرده است.

یکی از اصلی‌ترین دلایل در اختلاف قابل توجه عملکرد اشکودا Enyaq iV و فولکس‌واگن ID.4 به سایز تایرهای آنها مربوط می‌شود. در حالیکه مدل تست شده از ID.4 به تایرهایی با ابعاد 235/45 R21 در جلو و 255/40 R21 در عقب مجهز بوده، اشکودا Enyaq iV با تایرهایی به ترتیب به ابعاد 235/50 R20 و 255/45 R20 تست شده است. هر دو مدل در روز آزمون دارای تایرهای بریجستون سری تورانزا ECO بوده‌اند.

همانطور که در ویدیوی ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده فرمایید، اشکودا Enyaq iV ابتدا با سرعت اولیه 77 کیلومتر در ساعت تست می‌شود. در این تلاش، کراس‌اوور برقی مذکور به چند مخروطی برخورد می‌کند. در تلاش‌های بعدی هم این خودرو نمایش بدی ارائه کرده و نمی‌تواند رکوردی بهتر از 67 کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. به گفته راننده دخالت بیش از حد سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، اشکودا Enyaq iV را از ثبت رکوردهای بهتر بازداشته است.

بد نیست اشاره کنیم اشکودا Enyaq iV سپتامبر گذشته در پراگ رونمایی شد. این کراس‌اوور برقی در قوی‌ترین نسخه 225 اسب بخار قدرت و 460 نیوتن متر گشتاور دارد و صفر تا صد را در زمان 6.2 ثانیه طی می‌کند. این نسخه بر اساس استاندارد WLTP قادر است تا 460 کیلومتر را طی کند. در مقابل مدل پایه Enyaq iV به پیشرانه تک موتوره با 109 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور مجهز بوده و با شارژ کامل 340 کیلومتر را پشت سر می‌گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی