ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت بورینگ ایلان ماسک تاییدیه ساخت تونل زیرزمینی لاس وگاس را دریافت کرد

شرکت بورینگ (Boring Company) متعلق به ایلان ماسک موافقت مقامات محلی را برای توسعه تونل زیرزمینی خودرو در شهر «لاس وگاس» دریافت کرده است. شبکه زیرزمینی این شهر که «حلقه وگاس» نامیده می‌شود، به مسافران ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

شرکت بورینگ (Boring Company) متعلق به ایلان ماسک موافقت مقامات محلی را برای توسعه تونل زیرزمینی خودرو در شهر «لاس وگاس» دریافت کرده است. شبکه زیرزمینی این شهر که «حلقه وگاس» نامیده می‌شود، به مسافران اجازه می‌دهد به راحتی و با استفاده از خودروهای تسلا به مکان‌های مختلف سفر کنند.

شرکت بورینگ هم اکنون نیز نسخه کوچکی از سیستم «تسلا در تونل» را در زیر مرکز همایش لاس وگاس اداره می‌کند که در اوایل سال جاری افتتاح شد و شامل دو تونل ۱.۲ کیلومتری می‌شود. اما استارتاپ متعلق به ایلان ماسک، پیشنهاد توسعه گسترده این تونل در سطح شهر را در دسامبر سال گذشته ارائه کرده بود که مقامات شهرستان کلارک، نوادا اکنون آن را تایید کرده‌اند.

تونل زیرزمینی

سیستم تایید شده شامل ۴۶ کیلومتر تونل و ۵۱ ایستگاه می‌شود. به گفته مقامات این شهر، ۵۷ هزار مسافر در هر ساعت می‌توانند از طریق این سیستم تردد کنند و هیچ هزینه مالیاتی برای ساخت آن دریافت نمی‌شود. هرچند شرکت بورینگ پیشتر اعلام کرده بود که هزینه ساخت تونل‌های اصلی را پرداخت می‌کند، اما قصد دارد از هتل‌ها یا سایر مکان‌هایی که درخواست ساخت ایستگاه دارند هزینه دریافت کند.

استارتاپ متعلق به ایلان ماسک برای چند سال در حال ساخت سیستم زیرزمینی لاس وگاس است. همچنین برخی از تلاش‌های این شرکت برای حفاری در مکان‌های دیگری مانند شیکاگو، لس آنجلس و کریدور شمال شرقی ناکام مانده است.

به گفته شرکت بورینگ، برنامه آن‌ها استفاده از خودروهای کاملا خودران تسلا در این شبکه‌های زیرزمینی است اما شرکت دیگر ایلان ماسک یعنی تسلا هنوز مرحله ایجاد نرم‌افزاری برای انجام این عملکرد را به پایان نرسانده است. بنابراین، در حال حاضر خودروهای تسلایی که در مرکز همایش لاس وگاس فعالیت می‌کنند، دارای راننده هستند.

شرکت بورینگ در وب سایت خود از دلایل اینکه چرا تونل زیرزمینی راه‌حل بهتری برای عبور و مرور محسوب می‌شود، عنوان می‌کند:

برای حل مشکل ترافیک، جاده‌ها باید سه‌بعدی شوند که با این وجود یا به خودروهای پرنده نیاز داریم یا به تونل‌های زیرزمینی. برخلاف خودروهای پرنده، تونل‌ها عایق هوا و دور از دسترسی هستند و روی سر شما سقوط نخواهند کرد. همچنین یک شبکه بزرگ از تونل‌ها می‌تواند ازدحام در هر شهری را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی