ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مورگان استنلی: اسپیس ایکس می‌تواند ایلان ماسک را به اولین تریلیونر جهان تبدیل کند

تحلیلگران شرکت خدمت مالی آمریکایی «مورگان استنلی» پیش‌بینی می‌کنند که ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان با ثروتی درحدود ۲۴۱ میلیارد دلار می‌تواند از طریق موفقیت‌های مالی اسپیس ایکس به اولین تریلیونر جهان تبدیل شود. تحلیلگران ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

تحلیلگران شرکت خدمت مالی آمریکایی «مورگان استنلی» پیش‌بینی می‌کنند که ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان با ثروتی درحدود ۲۴۱ میلیارد دلار می‌تواند از طریق موفقیت‌های مالی اسپیس ایکس به اولین تریلیونر جهان تبدیل شود.

تحلیلگران شرکت «مورگان استنلی» پیش‌بینی می‌کنند ایلان ماسک که بیشتر ثروت خود را از شرکت خودروهای برقی تسلا به دست آورده است، می‌تواند از کسب و کار دیگر خود در زمینه اکتشافات فضایی یعنی «اسپیس ایکس» درآمد بیشتری کسب کند. به گفته تحلیلگران، بسیاری از افراد اعتقاد دارند اگر ایلان ماسک به اولین تریلیونر جهان تبدیل شود، به خاطر تسلا نخواهد بود. به عقیده بسیاری از تحلیلگران اسپیس ایکس در نهایت ممکن است به با ارزش‌ترین شرکت جهان تبدیل شود.

«آدام جوناس» تحلیلگر عنوان می‌کند که موشک‌های «استارشیپ» اسپیس ایکس که قابلیت استفاده مجدد را دارند و می‌توانند افراد و محموله‌ها را به ماه و مریخ ببرند، پتانسیل تغییر انتظارات سرمایه‌گذاران در صنعت فضایی را دارند. او به نقل از یکی از مشتریان این شرکت فضایی عنوان می‌کند:

صحبت کردن درباره فضا تا قبل از موشک‌های استارشیپ مانند صحبت کردن درباره اینترنت قبل از گوگل است.

جوناس تخمین می‌زند که شرکت خصوصی اسپیس ایکس می‌تواند حدود ۲۰۰ میلیارد دلار ارزش داشته باشد و با بهره‌برداری از طیف وسیعی از صنایع بالقوه مانند زیرساخت‌های فضایی، رصد زمین و اکتشافات اعماق فضا، این میزان همچنان افزایش پیدا خواهد کرد

ارزش این شرکت در بازار سهام ماه جاری ۱۰۰ میلیارد دلار اعلام شده بود که آن را به دومین شرکت بزرگ خصوصی جهان پس از شرکت خدمات اینترنتی ByteDance تبدیل می‌کرد. همچنین بهتر است عنوان کرد که ایلان ماسک تقریبا ۴۸ درصد از سهام اسپیس ایکس را در اختیار دارد. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، او ۲۴۱ میلیارد دلار ثروت کاغذی دارد که حدود ۴۲ میلیارد دلار بیشتر از بزوس است.

باید دید پروژه‌های آینده شرکت فضایی او و رقابت ماسک با سایر فعالان این حوزه مانند جف بزوس در آینده به چه صورت جلو خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی