ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۳ پرو مکس
آموزش

چگونه یادآورها و یادداشت‌های آیفون را با برچسب‌ها سازماندهی کنیم؟

اگر آیفون داشته باشید، از برنامه یادآور (Reminders) و یادداشت‌برداری (Notes) پیش فرض آن استفاده کرده‌اید. اپل عملکرد این برنامه‌ها را در iOS 15 بهبود داده و می‌توانید با استفاده از برچسب، هشتگ یا تگ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

اگر آیفون داشته باشید، از برنامه یادآور (Reminders) و یادداشت‌برداری (Notes) پیش فرض آن استفاده کرده‌اید. اپل عملکرد این برنامه‌ها را در iOS 15 بهبود داده و می‌توانید با استفاده از برچسب، هشتگ یا تگ (Tag) آن‌ها را سازماندهی کنید. ما در این مطلب نحوه مدیریت یادآورها و یادداشت‌های آیفون با برچسب‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

تگ‌ها و هشتگ‌ها بطور عمده در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند. آن‌ها لیبل یا کلیدواژه‌ای هستند که با نشان # مشخص می‌شوند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها، به سرعت به پست‌ها و موضوعات مدنظرتان دست پیدا کنید و حالا در iOS 15، امکان استفاده از آن‌ها برای سازماندهی یادداشت‌ها و یادآورها در آیفون وجود دارد.

برچسب‌ها چگونه کار می‌کنند؟

تگ‌ها یا برچسب‌های اپل عملکردی مشابه هشتگ‌ها در دنیای آنلاین دارند و امکان مدیریت یادآورها و یادداشت‌ها را بر اساس کلیدواژه‌ها فراهم می‌کنند. برای مثال می‌توانید برای یک یادآور مربوط به امتحانات از برچسب‌های مخصوص به آن استفاده کنید.

برای استفاده از برچسب‌ها حتما نیازی به ساخت یادآور جدید ندارید و می‌توانید برای یادآورهای کنونی آیفون هم از آن‌ها استفاده کنید. با برچسب‌ها می‌توانید یادآورها را فیلتر کنید یا برای استفاده از آن‌ها در میان لیست‌های مختلف، به جستجو بپردازید. همانطور که بالاتر گفتیم، چنین ویژگی در اپ یادداشت‌برداری اپل هم وجود دارد.

چگونه به یادآورهای آیفون برچسب اضافه کنیم؟

در ابتدا باید بگوییم تگ‌ها تا زمانی که اپ یادآور را با حساب آی‌کلود همگام‌سازی نکنید، کار نمی‌کنند. برای چنین کاری، مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات بروید، روی نام خودتان در بالای صفحه ضربه بزنید.
  • گزینه آی‌کلود را انتخاب کرده و سپس گزینه Reminders را فعال کنید.
  • حالا با باز کردن برنامه Reminders، دکمه Upgrade را مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه زده و سپس گزینه Upgrade Now را انتخاب کنید.

با فعالسازی آی‌کلود برای اپ یادآور آیفون، می‌توانید از قابلیت برچسب‌‎ها استفاده کنید. برای افزودن تگ به یادآورها، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپ Reminders را باز کرده و با ضربه روی گزینه New Reminder یک یادآور جدید بسازید.
  • یک عنوان به یادآور اضافه کنید.
  • روی گزینه تگ (#) ضربه زده و کلیدواژه مدنظرتان را وارد کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که تگ‌ها باید یک کلمه‌ای باشند، البته می‌توانید برای جداسازی کلمات از زیرخط یا خط پیوند استفاده کنید. اگر می‌خواهید چندین کلیدواژه اضافه کنید، تنها کافیست اولین کلیدواژه را نوشته و سپس برای وارد کردن بعدی، دکمه اسپیس را بزنید.
  • در نهایت گزینه Add را انتخاب کنید.

شما همچنین می‌توانید با تایپ سمبل هشتگ به صورت مستقیم به یک یادآور تگ اضافه کنید. اگر بطور منظم از هشتگ‌ها استفاده کنید، با تایپ سمبل هشتگ یا ضربه روی دکمه هشتگ، پیشنهادات به صورت خودکار برایتان ظاهر می‌شوند. دستگاه شما می‌تواند از هشتگ‌های مورد استفاده در اپ یادداشت‌برداری هم به شما تگ پیشنهاد دهد.

مشاهده یادآورها با برچسب‌ها

شما می‌توانید از تگ‌ها برای حرکت میان لیست‌ها و پیدا کردن یادآورها استفاده کنید. تمام تگ‌هایی که می‌سازید، به صورت خودکار به عنوان یک دکمه در مرورگر تگ‌ها اضافه می‌شوند که در زیر بخش My List آن‌ها را مشاهده می‌کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر یک تگ دیگر مورد استفاده نباشد، نمی‌توانید در این لیست آن را ببینید.

ساخت لیست هوشمند با استفاده از تگ‌ها

شما می‌توانید با استفاده از تگ‌های مشخص، لیست هوشمند بسازید. لیست‌های هوشمند شبیه سایر لیست‌ها هستند با این تفاوت که بر اساس مجموعه فیلترها به صورت خودکار خودشان را آپدیت می‌کنند. در کنار افزودن تگ‌ها، می‌توانید فیلترهای دیگری را هم برای لیست هوشمندتان درنظر بگیرید که شامل تاریخ، ساعت، اولویت و موقعیت می‌شود.

برای ایجاد یک لیست هوشمند، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپ Reminder را باز کرده و سپس روی گزینه Add List ضربه بزنید.
  • یک نام برای لیست تایپ کنید.
  • یک رنگ و آیکون مناسب لیست‌تان را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Make into Smart List ضربه بزنید.
  • تگ‌ها را انتخاب کرده و فیلترهای لیست هوشمند را شخصی‌سازی کنید. تنها یادآورهای مطابق با این فیلترها در لیست ظاهر می‌شوند.
  • روی گزینه Done ضربه بزنید.

استفاده از برچسب‌ها در اپل Notes

بعد از یادآورها به سراغ یادداشت‌ها می‌رویم. اکثر ما برای یادداشت‌برداری سریع به سراغ اپ Notes در آیفون می‌رویم، بنابراین به مرور زمان تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد و پیدا کردن یادداشت مدنظرمان در میان آن‌ها دشوار می‌شود. بنابراین با استفاده از تگ‌ها می‌توانید یادداشت‌هایتان را دسته‌بندی و مدیریت کنید. همانند یادآورها، برای یادداشت‌ها هم باید از علامت هشتگ استفاده کنید.

شما می‌توانید به صورت مستقیم یک یا چندین تگ را به یادداشت‌تان اضافه کنید. هر کلمه‌ای که بعد از علامت هشتگ بنویسید، خاکستری می‌شود. توجه داشته باشید که با زدن کلیدهای اسپیس و بازگشت بعد از کلمه، عبارت مدنظرتان زرد رنگ شده و یک تگ می‌شود. اپ Notes تنها می‌تواند تگ‌های زرد رنگ را تشخیص دهد.

پیدا کردن یادداشت با تگ

مرورگر تگ‌ها به شما اجازه می‌دهد که در سریعترین زمان ممکن یادداشت‌های حاوی یک یا چندین تگ را پیدا کنید. شما می‌توانید Tag Browser را در بخش فولدرهای Notes در زیر سایر فولدرها پیدا کنید. تنها تگ‌هایی که استفاده می‌کنید در این بخش نمایش داده می‌شوند.

برای استفاده از مرورگر برچسب، تنها کافیست روی یکی از آن‌ها ضربه بزنید تا لیست یادداشت‌های حاوی این تگ به نمایش گذاشته شود.

سازماندهی خودکار یادداشت‌ها با فولدرهای هوشمند

با استفاده از فولدرهای هوشمند اختصاصی می‌توانید بهتر از تگ‌ها بهره ببرید. این ویژگی بطور خودکار تمام یادداشت‌های حاوی برچسب‌های مشخص را دسته‌بندی می‌کند و بهتر می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. برای چنین کاری مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپ Notes را باز کرده و سپس به Folder View بروید.
  • روی آیکون Add Folder ضربه زده و سپس گزینه New Smart Folder را انتخاب کنید.
  • از میان گزینه‌های پیشنهادی، یک یا چند تگ را انتخاب کنید. شما می‌توانید با تایپ در بخش Create New Tag، تگ‌های جدیدی هم اضافه کنید.
  • نام فولدر هوشمند را تغییر داده و سپس روی گزینه Done بزنید.

فولدر هوشمند اختصاصی جدید شما در فولدر View با یک آیکون چرخ دنده در کنارش به نمایش گذاشته می‌شود. اگر می‌خواهید تگ‌های بیشتری به آن اضافه کنید یا نامش را تغییر دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی فولدر هوشمند مدنظرتان ضربه زده و سپس آیکون (...) را در سمت راست بخش بالای صفحه انتخاب کنید.
  • روی گزینه Edit Smart Folder ضربه بزنید.
  • نام فولدر را تغییر داده یا اینکه به آن تگ اضافه کرده یا حذف کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که برای پیدا کردن یادداشت‌ها در فولدرهای هوشمند، برای تمام آن‌ها از تگ استفاده کنید.

مزایای استفاده از تگ‌ها برای یادآورها و یادداشت‌های آیفون

برخی مواقعی به دنبال یادآور یا یادداشتی هستیم که نمی‌توانیم آن را به یاد بیاوریم، با این حال بر اساس روز انجام دادن آن یا موضوع می‌توانیم آن را پیدا کنیم. اگرچه می‌توان برای هر موضوع خاصی یک لیست درست کرد، ولی اکثر ما زمان کافی برای چنین کاری را نداریم، بنابراین استفاده از تگ‌ها راهی هوشمندانه برای دسترسی سریع به یادآورها و یادداشت‌های مدنظرمان است.

با لمس یک تگ می‌توانید به تمام یادآورها و یادداشت‌های آیفون با این تگ مخصوص دست پیدا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی