ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مستند ماموریت آرتمیس ۲: همکاری ناسا و نشنال جئوگرافیک برای سفر بشر به دور ماه

ناسا از نشنال جئوگرافیک درخواست کرده است تا در مستندسازی ماموریت آرتمیس ۲ به این سازمان فضایی کمک کند. آرتمیس ۲ ماموریتی است که فضانوردان را با راکت اوریون ناسا به اطراف ماه می‌برد و ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

ناسا از نشنال جئوگرافیک درخواست کرده است تا در مستندسازی ماموریت آرتمیس ۲ به این سازمان فضایی کمک کند. آرتمیس ۲ ماموریتی است که فضانوردان را با راکت اوریون ناسا به اطراف ماه می‌برد و به زمین باز می‌گرداند.

ناسا در پاییز ۱۳۹۹ اطلاعیه‌ای برای همکاری خاصی با این سازمان گذاشت که با پروژه آرتمیس ۲ آغاز می‌شد. شرکت رسانه‌ای نشنال جئوگرافیک در پروپوزالی به ناسا پیشنهاد داد تا از محتوای ضبط شده در این پروژه استفاده کند و کمپین چند رسانه‌ای بسازد و داستان این ماموریت را برای همه مردم دنیا بازگو کند.

با توجه به اینکه در پروسه انتخاب همکار از سمت ناسا رقابتی در جریان بود، ناسا و نشنال جئوگرافیک تصمیم گرفتند تا یک همکاری بدون پرداخت طبق توافقنامه قانون فضایی با یکدیگر داشته باشند. توافقنامه قانون فضایی نوعی از توافقنامه‌های قانونی است که توسط قانون ملی هوانوردی و فضایی آمریکا در سال ۱۹۵۸ میلادی وضع شد تا به ناسا اجازه دهد که بتواند برای انجام پروژه‌های خود با هر شخص حقیقی یا حقوقی همکاری کند تا پروژه به دلخواه ناسا پیش برود.

ناسا و نشنال جئوگرافیک در این همکاری تصمیم دارند تا ابزار صوتی تصویری سبک و قابل حمل و سایر وسایل مورد نیاز پروژه را درون راکت اوریون جاسازی کنند تا در سفر فضانوردان همراه آن‌ها باشد. مدیران ناسا معتقدند که رفتن دوباره انسان‌ها به ماه با ماموریت آرتمیس ۲ الهام بخش نسل بعدی کاوشگران فضا خواهد بود.

این بار ناسا تصمیم دارد تا با کمک همکاران و تکنولوژی‌های دیگر فرصت بیشتری ایجاد کند تا مردم بیشتری از سراسر دنیا بتوانند در تجربه فضانوردان شریک شوند. نشنال جئوگرافیک نیز در نظر دارد تا تمام رسانه‌هایش مثل مجله‌ها، متحوای شبکه‌های اجتماعی و دیجیتالی و برنامه‌های تلویزیونی را در اینگونه همکاری‌ها به کار بگیرد. بنابراین، چنین فرصت و توانایی‌هایی می‌تواند تجربه‌ای فراگیر به همراه راکت اوریون بسازد و داستان سفر انسان به ماه را تعریف کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی