ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بریتانیا میلیون‌ها دوز واکسن کرونا به کشورهای در حال توسعه می‌دهد

بریتانیا تا پایان سال جاری میلادی ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا به کشورهای در حال توسعه ارسال خواهد کرد. نخست وزیر این کشور، «بوریس جانسون» گفته این گام برای سرعت بخشیدن جهت رسیدن به دوران ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

بریتانیا تا پایان سال جاری میلادی ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا به کشورهای در حال توسعه ارسال خواهد کرد. نخست وزیر این کشور، «بوریس جانسون» گفته این گام برای سرعت بخشیدن جهت رسیدن به دوران پسا کرونا و احیای اقتصاد دنیا ضروری است.

حمایت از کشورهای در حال توسعه که برخی از آن‌ها نقش مهمی در گرمایش زمین دارند، حیاتی است و واکسینه شدن این کشورها باید در اولویت قرار بگیرد. بریتانیا در نشست رهبران هفت اقتصاد پیشرفته دنیا در اوایل سال جاری، متعهد شد ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا برای اهدا تامین کند. این کار بخشی از هدف G7 است و متعد شده‌اند تا ۱ میلیارد دوز واکسن برای جوامع در حال توسعه ارسال کنند.

بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۰ میلیون دوز واکسن آکسفورد-آسترازنکا تحویل کواکس داده و تا هفته آینده نیز ۱۰ میلیون دیگر ارسال خواهد کرد. همچنین تا پایان سال ۲۰۲۱ ۳۰.۶ میلیون دوز واکسن ارسال می‌کند. در سال ۲۰۲۲، بریتانیا حداقل ۲۰ میلیون دوز دیگر واکسن آکسفورد-آسترازنکا اهدا خواهد کرد. دولت این کشور ۲۰ میلیون واکسن جانسون و جانسون خریداری کرده که همه را به کواکس اهدا خواهد کرد. کواکس با حمایت سازمان جهانی بهداشت، این واکسن‌ها را تحویل کشورهای مختلف می‌دهد.

بوریس جانسون به رهبران گروه G20 گفته اقتصاد جهانی در حال بازگشت به زندگی طبیعی است و سرعت این بهبودی به عملکرد ما بستگی دارد که چقدر سریع می‌توانیم به مشکل کرونا غلبه کنیم. اولین اولویت ما باید توزیع سریع، عادلانه و جهانی واکسن‌ها باشد. واکسیناسیون انبوه برای بازیابی رشد اقتصادی، تجارت و گردشگری بسیار مهم است، اما کشورهای غربی در این زمینه از همه جلوتر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی