ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیمرغ علی بابا
فناوری ایران

علی‌بابا در تامین 4 هزار سفر درمانی برای خانواده‌های محروم مشارکت کرد

موسسه سیمرغ، بخش مسئولیت اجتماعی شرکت سفرهای علی‌بابا در کمتر از چهار سال فعالیت، 4 هزار سفر درمانی-امدادی را برای کودکان مناطق محروم کشور تامین کرده است. یکی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعت گردشگری کشور با ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۵

موسسه سیمرغ، بخش مسئولیت اجتماعی شرکت سفرهای علی‌بابا در کمتر از چهار سال فعالیت، 4 هزار سفر درمانی-امدادی را برای کودکان مناطق محروم کشور تامین کرده است.

یکی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعت گردشگری کشور با اعلام دستاوردهایش در زمینه مسئولیت اجتماعی، از برنامه‌های آینده خود در راستای تامین هزینه سفر کودکان مناطق محروم گفت. «سیمرغ» یکی از خدمات مسئولیت اجتماعی علی‌بابا است که فعالیت‌های خود را در پاییز 96 با اعزام امدادگران و پزشکان داوطلب به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه آغاز کرد و امروز عرضه رایگان بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را برای خانواده‌های محروم برعهده دارد.

«فاطمه اشرفی» مدیر موسسه «سفرهای سیمرغ» در رابطه با چگونگی شکل‌گیری این قبیل خدمات گفت:

«ابتدا در کشاکش تعریف پروژه مسئولیت اجتماعی در علی‌بابا، به حلقه مفقوده بزرگی در حوزه درمان برخوردیم. برای مثال در سال 97 طبق آمار حدود چهار میلیون صندلی خالی در صنعت هوایی کشور وجود داشت؛ درحالی‌که به دلیل هزینه‌های رو به رشد سفر و اسکان در شهرهایی با مراکز درمان، بسیاری از خانواده‌های محروم، درمان فرزندان خود را به تاخیر می‌انداختند. این شکاف، جرقه آغاز فعالیت‌های سیمرغ برای تامین سفرهای درمانی کودکان محروم کشور در بازه سنی زیر 18 سال شد. آنچه سیمرغ را به اولین و تنها خیریه متمرکز بر تامین سفر در ایران و خاورمیانه تبدیل کرد.»

وی با ارائه آمار و ارقام از خدمات ارائه‌شده تا به امروز افزود:

«سیمرغ تاکنون بیش از 4 میلیون نفر-کیلومتر خدمات به هم‌وطنان ارائه کرده که بالغ‌بر چهار هزار سفر درمانی است. 70 درصد خدمات ما مربوط به سفرهای درمانی، 15 درصد امدادی، 14 درصد زیارتی-تفریحی و یک درصد آمورشی یا ترویجی بوده است. البته به علت تعدد درخواست برای سفرهای درمانی، سفرهای سیاحتی-زیارتی و ترویجی-آموزشی موقتا از سال 99 متوقف شده‌اند. همچنین به دلیل اورژانسی بودن موارد، 70 درصد سفرهای درمانی و 95 درصد سفرهای امدادی در این مدت با هواپیما انجام شده است. از منظر پراکندگی جغرافیایی نیز ارائه خدمات به کودکان ساکن در محروم‌ترین نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.»

افراد زیر 18 سال که مبتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی، کلیوی، اتیسم، ام‌اس، تالاسمی و غیره هستند یا به خدمات ارتوپدی و پیوند استخوان نیاز دارند، از طریق خیریه‌ها و سازمان‌های معتبر می‌توانند از خدمات این مجموعه استفاده کنند. به این ترتیب پس از معرفی این مراکز و انجام مراحل صحت‌سنجی، کودکان بیمار می‌توانند از خدمات رایگان سفر بهره‌مند شوند.

به‌علاوه 16 مجموعه در چرخه معرفی کودکان بیمار با سیمرغ همکاری می‌کنند که از آن‌ها می‌توان به «سازمان بهزیستی»، «انجمن اهدای عضو ایران»، «خانه آرمان عماد»، «بنیاد روشنایی امید»، «خیریه کودکان فرشته‌اند» و «انجمن اتیسم» اشاره کرد. در این بین تعامل با «جمعیت هلال احمر» به هدف اعزام پزشکان داوطلب به مناطق کم‌برخوردار از دیگر اقدامات این موسسه خیریه بوده است.

سیمرغ در سال‌های فعالیت خود تلاش کرده تا همچون علی‌بابا پیشرو باشد. این موسسه خیریه اگرچه با حمایت علی‌بابا راه‌اندازی شده، اما قرار نیست به آن محدود بماند و می‌خواهد تمام شرکت‌های فعال در صنعت سفر و گردشگری را به همکاری جهت تامین سفرهای درمانی کودکان دعوت کند.

به عبارت دیگر آن‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بلااستفاده صنعت گردشگری کشور و جابجایی کودکان بیمار مناطق محروم، در حال تقویت جایگاه خود به عنوان برند ملی مسئولیت اجتماعی در حوزه سفر هستند. قدم بعدی سیمرغ ارائه خدمات کامل رزرو رایگان هتل و اقامتگاه به سبد اقداماتش عنوان شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی