ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

ثبت احوال موظف به ارائه سرویسی برای اطلاع‌رسانی درباره تغییر مشخصات هویتی افراد شد

طبق مصوبه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال موظف به ایجاد سرویسی در مرکز ملی تبادل اطلاعات شد تا دستگاه‌های خدمت دهنده از تغییر مشخصات هویتی اشخاص مطلع شوند. این مصوبه در راستای ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۵

طبق مصوبه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال موظف به ایجاد سرویسی در مرکز ملی تبادل اطلاعات شد تا دستگاه‌های خدمت دهنده از تغییر مشخصات هویتی اشخاص مطلع شوند. این مصوبه در راستای پیشگیری از فساد و مقابله با جعل هویت صورت گرفته است.

بیست و ششمین جلسه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک با حضور دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نمایندگان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات الکترونیک در کشور در وزارت ارتباطات برگزار شد. مطابق با مصوبه این جلسه به منظور پیشگیری از فساد و مقابله با جعل در مشخصات هویتی اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی، برای سازمان ثبت احوال کشور تکالیفی در جهت ارائه به دستگاه‌های خدمت دهنده در نظر گرفته شد.

بر این اساس سازمان ثبت احوال موظف شد سرویسی را در مرکز ملی تبادل اطلاعات ایجاد کند تا دستگاه‌های خدمت دهنده از تغییر مشخصات هویتی اشخاص مطلع شوند. این دستگاه‌ها بایستی بدون اطلاع از داده یا داده‌های هویتی تغییر یافته، در همان روز ثبت تغییرات مشخصات در پایگاه اطلاعات هویت ایرانیان، از تغییر مشخصات هویتی اطلاع پیدا کنند.

همچنین دستگاه‌های خدمات دهنده دولت الکترونیک موظف به توقف ارائه خدمت به اشخاصی که داده‌های پایه هویتی یا وضعیت حیات آن‌ها تغییر یافته، شدند. بر این اساس، برقراری خدمات توسط این دستگاه‌ها منوط به استعلام مجدد و احراز هویت از طریق متدهای سازمان ثبت احوال در مرکز ملی تبادل اطلاعات شد.

مطابق این مصوبه، دستگاه‌های خدمت دهنده نیز موظف شدند به محض اطلاع از تغییر مشخصات یک شخص (کد ملی) اقدام به استعلام مجدد و احراز هویت برای رفع و برقراری ارائه خدمات کنند. همچنین مقرر شد سرویس انتشاری کد ملی و تاریخ تغییر مشخصات به صورت روزانه منتشر و دستگاه‌های دولتی برای ارائه خدمات خود، این اطلاعات را مجددا استعلام و احراز هویت کنند.

در این جلسه، همچنین در خصوص ایجاد دسترسی به برخی از سرویس‌های موجود در مرکز ملی تبادل اطلاعات برای سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی و جمعیت هلال احمر تصمیم گیری شد.

همچنین مقرر شد برای تسریع در ایجاد پنجره واحد و پایگاه داده مشترک میان سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی، فهرست اقلام داده ای پنجره واحد و پایگاه مشترک از سوی سازمان تامین اجتماعی با همکاری سازمان امور مالیاتی تهیه شود و ظرف مدت دو هفته به کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک ارائه شود.

در این جلسه اصول حاکم بر استانداردهای عرضه خدمات دولت الکترونیک در راستای ارائه خدمات کارآمد و چابک دولت الکترونیک برای بهره برداری آزمایشی دستگاههای اجرایی و ذینفعان تصویب شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • کارمند کارمند
    کارمند کارمند | ۲۰ آبان ۱۴۰۰

    عذر میخوام غلط تایپی اتفاق افتاد....چاقو دسته خودشو نمیبره!

مطالب پیشنهادی