ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل باگ تماس تصادفی سری پیکسل ۶ را برطرف کرد

برخی کاربران پیکسل ۶ گوگل از باگ عجیب برقراری تماس تصادفی موبایل خود بدون هیچ دخالتی خبر داده بودند. گوگل این باگ را تایید کرده بود و حالا به سرعت آن را توسط بروزرسانی نرم ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

برخی کاربران پیکسل ۶ گوگل از باگ عجیب برقراری تماس تصادفی موبایل خود بدون هیچ دخالتی خبر داده بودند. گوگل این باگ را تایید کرده بود و حالا به سرعت آن را توسط بروزرسانی نرم افزاری برطرف کرده است.

کاربران می‌گفتند گویی شبحی در گوشی آنها پنهان شده و بدون آنکه صاحب گوشی بخواهد، با فردی از افراد موجود در فهرست مخاطبین تماس می‌گیرد. حالا گوگل این باگ را با بروزرسانی نرم افزاری برطرف کرده است.

این موضوع ابتدا توسط تعداد محدودی از کاربران ردیت گزارش شد و برخی تصور می‌کردند شاید این باگ به دستیار هوشمند گوگل مربوط می‌شود که به اشتباه صدای محیط را به عنوان فرمان برقراری تماس دریافت می‌کند. اما موضوع زمانی جالب‌تر شد که تعداد بیشتری از کاربران چنین باگی را گزارش کردند و حتی خاطر نشان کردند که حتی گوشی در اتاقی ساکت نیز به صورت عجیبی با مخاطبین تماس برقرار می‌کند.

 اگر این باگ تنها به خطای دستیار هوشمند گوگل مربوط می‌شد، در سکوت نباید چنین اتفاقی می‌افتاد. هرچند با غیرفعال کردن گوگل اسیستنت، ظاهرا مشکل برطرف می‌شد. کاربران می‌گویند این برقراری تماس برای آنها شبیه به این است که شبحی در موبایل پنهان شده و برای خودش تصمیم می‌گیرد با بقیه ارتباط برقرار کند.

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، جدیدترین موبایل‌های پرچمدار گوگل هستند، اما با مشکلات بسیاری روبرو شده‌اند که تاثیر منفی روی کاربران گذاشته است. در این بین شماره٬گیری تصادفی از فهرست مخاطبین دستگاه، یکی از آزاردهنده‌ترین موارد است. چون گاهی این اتفاق در نیمه‌های شب پیش می‌آید و می‌تواند باعث مزاحمت شود.

برخی کاربران راهکارهایی را برای حل برقراری تماس تصادفی امتحان کرده‌اند. ظاهرا با پاک کردن تنظیمات و حافظه کش برنامه گوگل، تا حدی این مشکل برطرف شده است.

گفتنی است گوگل وجود چنین باگی را تایید کرده و گفته در حال رسیدگی به آن و رفع مشکل است. یکی از مدیران انجمن پیکسل در ردیت تایید می‌کند که این باگ در آخرین نسخه برنامه Google (۱۲.۴۳.۱۸ یا بالاتر) حل شده است و کاربران با بروزرسانی برنامه از گوگل پلی می‌توانند از شر تماس‌های تصادفی خلاص شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی