ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار جزئیات جدیدی از پردازنده‌های AMD رایزن 7000H و ۸۰۰۰

شرکت AMD با پردازنده‌های رایزن عملکرد مناسبی در بازار دارد و مشغول توسعه نسل بعدی آن‌هاست. حالا اطلاعات جدیدی درباره پردازنده‌های رایزن 7000H مخصوص لپ‌تاپ با گرافیک‌های رادئون و پردازنده‌های رایزن ۸۰۰۰ منتشر شده که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

شرکت AMD با پردازنده‌های رایزن عملکرد مناسبی در بازار دارد و مشغول توسعه نسل بعدی آن‌هاست. حالا اطلاعات جدیدی درباره پردازنده‌های رایزن 7000H مخصوص لپ‌تاپ با گرافیک‌های رادئون و پردازنده‌های رایزن ۸۰۰۰ منتشر شده که مشخصات کلیدی آن‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهد.

یکی از منابع حوزه سخت افزار با حساب توییتری «Greymon55» اطلاعات درباره پردازنده‌های آینده AMD را به اشتراک گذاشته. این کمپانی پیش از معرفی پردازنده‌های مذکور، باید از پردازنده‌های رایزن ۶۰۰۰ رونمایی کند که مبتنی بر معماری +Zen 3 و گرافیک RDNA 2 هستند. پس از آن باید منتظر معرفی پردازنده‌های رایزن 7000H و رایزن ۸۰۰۰ با معماری Zen 4 و لیتوگرافی ۵ نانومتری باشیم.

این پردازنده‌ها با نام Phoenix-H و Raphael-H شناخته می‌شوند و احتمالا اواخر ۲۰۲۲ از راه می‌رسند. انتظار می‌رود پردازنده‌های Phoenix در بالاترین نسخه دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته باشند و همچنین توان طراحی حرارتی ۴۰ وات داشته باشند.

پردازنده‌های Raphael هم مبتنی بر معماری Zen 4 خواهند بود، با این تفاوت که در بالاترین نسخه از ۱۶ هسته و ۳۲ رشته بهره می‌برند و همچنین توان طراحی حرارتی برابر ۴۵ وات دارند.

رایزن 7000H

بعد ظاهرا نوبت به پردازنده‌های دسکتاپ رایزن ۸۰۰۰ با نام‌های Granite Ridge و Strix Point می‌رسد که مبتنی بر معماری Zen 5 خواهند بود. Granite Ridge از هسته‌های Zen 5 با لیتوگرافی ۳ و ۶ نانومتری بهره می‌برد.

پردازنده‌های Strix Point نسل بعدی APUهای AMD برای دسکتاپ‌ها خواهند بود که از هسته‌های ۳ نانومتری Zen 5 و هسته‌های ۵ نانومتری Zen 4D بهره می‌برد. انتظار می‌رود APUهای دسکتاپ AMD با هسته‌های Zen 4D، طراحی هیبریدی داشته باشند؛ طراحی که مدت‌هاست در گوشی‌های هوشمند شاهدش هستیم و اینتل هم با پردازنده‌های نسل دوازدهمش موسوم به آلدر لیک به این سمت حرکت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی