ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتورولا
تکنولوژی

موتورولا از موتو G200 با چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس و چهار گوشی دیگر رونمایی کرد

موتورولا از نسل جدید گوشی‌های سری «موتو G» در ۵ مدل مختلف رونمایی کرد. تمام پنج گوشی معرفی شده از سوی کمپانی آمریکایی از مشخصات مختلفی بهره می‌برند و با قیمت‌های متفاوتی روانه بازار خواهند ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۴

موتورولا از نسل جدید گوشی‌های سری «موتو G» در ۵ مدل مختلف رونمایی کرد. تمام پنج گوشی معرفی شده از سوی کمپانی آمریکایی از مشخصات مختلفی بهره می‌برند و با قیمت‌های متفاوتی روانه بازار خواهند شد.

موتورولا موتو G200

موتو G200 در مقایسه با نسل قبل خود در چندین بخش پیشرفت کرده است. این گوشی اکنون از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس (بهترین گزینه فعلی کوالکام) بهره می‌برد. از طرفی دیگر، چیپست این گوشی با ۸ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 همراه شده است.

همچنین این گوشی از نمایشگر ۶.۸ اینچی LCD بهره می‌برد که از نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند. نمایشگر دستگاه همچنین از گواهینامه HDR10 و طیف رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند.

بخش دوربین موتو G200 نیز نسبت به نسل قبل خود پیشرفت کرده و از سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و قابلیت ضبط ویدیو 8K بهره می‌برد. سایر دوربین‌های دستگاه نیز شامل دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض با فوکوس خودکار می‌شود که به عنوان دوربین ماکرو و سنسور عمق نیز عمل می‌کند.

موتورولا همچنین برای تصاویر سلفی و تماس‌های ویدیویی کاربران خود از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر استفاده کرده است.

در نهایت موتو G200 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. قاب و پشت گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده و با وجود گواهی IP52 در برابر آب کمی مقاوم است.

موتو G200 تا چند هفته دیگر با قیمت ۵۱۰ دلار راهی بازار اروپا خواهد شد و در آمریکای لاتین نیز عرضه می‌شود.

مشخصات موتورولا موتو G200
نمایشگر ۶.۸ اینچی LCD با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز
پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس
رم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلیسنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی / فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید ۱۱
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۳ وات
قیمت ۵۱۰ دلار

موتورولا موتو G71

موتورولا

موتو G71 از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی اولد با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز و وضوح +1080p بهره می‌برد. موتورولا این بار با بهره گرفتن از پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ به جای عملکرد فوق‌العاده بیشتر روی یک تجربه 5G مناسب تمرکز کرده است. با این حال پردازنده ۶ نانومتری دستگاه که تنها چند هفته قبل معرفی شد در مقایسه با اسنپدراگون ۶۹۰ تا ۱۵ درصد عملکرد پردازنده و ۳۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتر ارائه می‌کند.

چیپست موتو G71 با ۶ گیگابایت رم همراه می‌شود، اما ظاهرا نسخه دیگری از این گوشی با ۸ گیگابایت رم راهی بازار هند خواهد شد. حافظه داخلی گوشی نیز ۱۲۸ گیگابایت است که البته با وجود اسلات کارت microSD می‌توان آن را افزایش داد.

ماژول دوربین موتو G71 نیز شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. همچنین دوربین اصلی گوشی قابلیت ضبط ویدیوهایی با وضوح 1080P و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را دارد.

با وجود ابعاد کوچک‌تر، موتو G71 نیز از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با شارژ سریع ۳۰ وات بهره می‌برد و مانند موتو G200 از فناوری دالبی اتموس و گواهی IP52 مقاومت در برابر آب پشتیبانی می‌کند.

این گوشی نیز از چند هفته آینده با قیمت ۳۴۰ دلار روانه بازار اروپا خواهد شد و سپس در بازارهای منتخبی از جمله هند و خاورمیانه عرضه می‌شود.

مشخصات موتورولا موتو G71
نمایشگر ۶.۴ اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز
پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵
رم ۶ یا ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
دوربین اصلیسنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی / فوق عریض ۸ مگاپیکسلی / ماکرو ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید ۱۱
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۰ وات
قیمت ۳۴۰ دلار

موتورولا موتو G51

موتورولا

موتو G51 از چیپست اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس با پشتیبانی از شبکه 5G بهره می‌برد. نمایشگر دستگاه نیز یک پنل ال‌سی‌دی ۶.۸ اینچی است که از وضوع +1080p و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

در بخش دوربین نیز مانند G71 شاهد یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به همراه دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستیم. این گوشی نیز از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد اما سرعت شارژ آن به ۱۰ وات محدود شده است.

اگر موتور G200 برای شما گران است، اما همچنان به دنبال گوشی با نمایشگر بزرگ و شبکه 5G هستید، موتو G51 یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. این گوشی با قیمت حدود ۲۶۰ دلار ابتدا در اروپا و سپس در بازارهای دیگری عرضه خواهد شد.

مشخصات موتورولا موتو G51
نمایشگر۶.۸ اینچی LCD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز
پردازندهاسنپدراگون ۴۸۰ پلاس
رم۴/۶/۸ گیگابایت
حافظه داخلی۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت
دوربین اصلیسنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی / فوق عریض ۸ مگاپیکسلی / ماکرو ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی۱۳ مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید ۱۱
باتری۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۱۰ وات
قیمت۲۶۰ دلار

موتورولا موتو G41

موتورولا

در حالی که G51 مانند نمونه اقتصادی G200 به نظر می‌رسد، می‌توان گفت موتو G41 نسخه اقتصادی G71 است. موتورولا در این گوشی نیز از همان نمایشگر ۶.۴ اینچی اولد با وضوح +1080P و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز بهره برده است.

با توجه به اینکه موتو G41 از چیپست هلیو G85 بهره می‌برد، قابلیت اتصال به شبکه 5G نیز وجود ندارد. تراشه دستگاه با ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه می‌شود که با وجود اسلات microSD می‌توان حافظه آن را افزایش داد.

از نظر دوربین نیز، موتو G41 از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با تثبیت کننده تصویر اپتیکال (OIS)، سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با حالت ماکرو و فیلمبرداری ۳۰ فریم در ثانیه با وضوح 1080P بهره می‌برد. همانند سایر گوشی‌های در زیر کاپوت شاهد باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهیم بود که البته از شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند.

این گوشی نیز با قیمت ۲۸۳ دلاری خود ابتدا در اروپا و سپس در بازارهای دیگر عرضه خواهد شد.

مشخصات موتورولا موتو G41
نمایشگر۶.۴ اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز
پردازندههلیو G85
رم۴/۶ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
دوربین اصلیسنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی / فوق عریض ۸ مگاپیکسلی / ماکرو ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی۱۳ مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید ۱۱
باتری۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۰ وات
قیمت۲۸۳ دلار

موتورولا موتو G31

موتورولا

موتو G31 گوشی اقتصادی جدید دیگر موتورولا محسوب می‌شود که از نمایشگر ۶.۴ اینچی OLED با وضوح +1080p و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. موتورولا در این گوشی نیز مانند G41 از پردازنده هلیو G85 استفاده کرده بنابراین موتو G31 از شبکه 5G پشتیبانی نخواهد کرد. چیپ گوشی با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش از طریق اسلات microSD همراه شده است.

مشخصات دوربین‌های این گوشی نیز شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسل فوق عریض می‌شود. همچنین موتورولا در مقایسه با موتو G41 سرعت شارژ باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی را تا ۱۰ وات کاهش داده است.

موتو G31 به عنوان ارزان‌ترین گوشی این سری ۲۲۶ دلار قیمت دارد و به زودی وارد بازار‌های اروپا، هند، آمریکای لاتین، خاورمیان و آسیا می‌شود.

مشخصات موتورولا موتو G31
نمایشگر۶.۴ اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز
پردازندههلیو G85
رم۴ گیگابایت
حافظه داخلی۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت
دوربین اصلیسنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی / فوق عریض ۸ مگاپیکسلی / ماکرو ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی۱۳ مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید ۱۱
باتری۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۱۰ وات
قیمت۲۲۶ دلار
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی