ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با وب‌سایت جدیدی به معرفی نمایشگرهای تاشوی خود می‌پردازد

سامسونگ دیسپلی اخیرا وب‌سایت جدیدی راه‌اندازی کرده تا همه فرم فکتورهای ممکن برای پنل‌های OLED تاشو را به نمایش بگذارد. سامسونگ نمایشگرهای منعطف خود را Flex OLED نامیده و آن‌ها را به پنج دسته‌بندی تقسیم ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

سامسونگ دیسپلی اخیرا وب‌سایت جدیدی راه‌اندازی کرده تا همه فرم فکتورهای ممکن برای پنل‌های OLED تاشو را به نمایش بگذارد. سامسونگ نمایشگرهای منعطف خود را Flex OLED نامیده و آن‌ها را به پنج دسته‌بندی تقسیم کرده است.

وب‌سایت جدید و زیبای سامسونگ دیسپلی دسته‌بندی پنل‌های تاشوی خود را به‌صورت «فلکس بار» (Flex Bar)، «فلکس نوت» (Flex Note)، «فلکس اسکوئر» (Flex Square)، «فلکس رول‌شونده» (Rollable Flex) و « اسلایدبل فلکس» (Slidable Flex) معرفی کرده است.

فلکس بار ظاهری صدفی شکل دارد و برای گوشی‌های تاشویی مثل گلکسی زد فلیپ ۳ استفاده می‌شود. نمایشگرهای فلکس نوت برای لپ‌تاپ‌هایی به کار می‌رود که صفحه تاشو خواهند داشت. فلکس اسکوئر هم برای گوشی‌هایی مثل گلکسی زد فولد ۳ در نظر گرفته شده است.

پنل‌های رولبل فلکس برای دستگاه‌هایی با نمایشگر رول‌شونده استفاده می‌شود و احتمالا در آینده گوشی‌های بیشتری را با این طراحی خواهیم دید. ال‌جی در یکی از تلویزیون‌های خود از این فناوری استفاده می‌کند. اسلایدبل فلکس نیز مخصوص همان محصولاتی است که نمایشگر کشسانی دارند و اوپو پیش‌تر نمونه پروتوتایپ آن‌ها را به نمایش گذاشته بود. شمار این محصولات هم باید در آینده بیشتر شود.

نمایشگرهای Flex OLED سامسونگ دیسپلی روشنایی بالایی دارند، از +HDR10 پشتیبانی می‌کنند و دارای محافظ صفحه (UTG) بهتری نسبت به رقبا هستند. سامسونگ مدعی است که این صفحات می‌توانند بیش از ۲۰۰ هزار بار تا شوند، به عبارت دیگر می‌توانید روزی ۱۰۰ بار به مدت پنج سال گوشی خود را باز و بسته کنید و نگران خراب شدن نمایشگر آن نباشید.

سامسونگ دیسپلی بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل‌های کوچک OLED برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌هاست. این شرکت اخیرا با نمایشگرهایی که نرخ نوسازی بالا دارند به بازار پنل‌های اندازه متوسط OLED هم ورود پیدا کرده است، با این حال، معروف‌ترین محصول تاشوی آن‌ها احتمالا همان پنلی است که در جدیدترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ استفاده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی