ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس
تکنولوژی

سامسونگ احتمالا از ۲۰۲۲ عرضه موبایل با چیپ اگزینوس را دو تا سه برابر افزایش می‌دهد

سامسونگ قصد دارد از سال آینده وابستگی خود به سازندگان تراشه‌های شخص ثالث مانند کوالکام و مدیاتک را کاهش داده و ظرفیت تولید تراشه‌های اختصاصی اگزینوس را افزایش دهد. طبق گزارش Electronic Times از سال ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

سامسونگ قصد دارد از سال آینده وابستگی خود به سازندگان تراشه‌های شخص ثالث مانند کوالکام و مدیاتک را کاهش داده و ظرفیت تولید تراشه‌های اختصاصی اگزینوس را افزایش دهد.

طبق گزارش Electronic Times از سال ۲۰۲۲ تعداد گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ که از تراشه‌های اگزینوس بهره می‌برد دو یا سه برابر افزایش پیدا می‌کند و بخش System LSI ظرفیت تولید خود را برای تراشه‌های اگزینوس بیش از دو برابر افزایش خواهد داد.

سامسونگ، تولیدکننده پیشرو گوشی‌های موبایل در جهان نیز در کنار شرکت‌های دیگری قرار دارد که تراشه‌های خود را تولید می‌کند. با این وجود، برخلاف اپل، غول فناوری کره جنوبی همچنین از تراشه شرکت‌های دیگری مانند کوالکام و مدیاتک نیز در کنار تراشه اختصاصی اگزینوس بهره می‌برد. اکثر گوشی‌های سامسونگ در حال حاضر از تراشه‌های شخص ثالث بهره می‌برد، اما اکنون به نظر می‌رسد این رویه در آینده تغییر پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر، تنها حدود ۲۰ درصد از تمام گوشی‌های سامسونگ با بهره‌مندی از تراشه‌های اختصاصی سری اگزینوس این شرکت روانه بازار می‌شود. از طرفی دیگر کوالکام در بازار گوشی‌های میان‌رده و ممتاز برتری دارد و بسیاری از گوشی‌های سطح پایین جدید نیز از تراشه‌های مدیاتک بهره می‌برند.

یکی از دلایلی که برای این تصمیم نسبت داده شده، کمبود تراشه جهانی است. سامسونگ به دلیل دلیل کمبود تراشه‌های اسنپدرگون ۸۸۸ چندین بار مجبور شد تا زمان عرضه گوشی گلکسی S21 FE را به تاخیر بیندازد و اکنون این گوشی قرار است در ژانویه سال آینده عرضه شود. این امر ضربه بزرگی به برنامه فروش و عرضه غول فناوری کره وارد کرده است.

انتظار می‌رود سامسونگ به‌زودی از تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ رونمایی کند که گفته می‌شود با پردازشگر گرافیکی AMD تراشه آیفون ۱۲ را پشت سر خواهد گذاشت و از چیپ اسنپدراگون ۸۹۵ کوالکام قدرتمندتر خواهد بود. همچنین نتایج بنچمارک این تراشه نشان می‌دهد که پردازشگر گرافیکی ۶ هسته‌ای AMD آن تا ۳۴ درصد نسبت به اگزینوس ۲۱۰۰ عملکرد بهتری را ارائه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی