ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نظر سازمان بهداشت جهانی درباره کرونا
علمی

سازمان بهداشت جهانی: تاکنون فوت ناشی از کرونا امیکرون گزارش نشده است

چند هفته‌ای از شناسایی کرونا امیکرون می‌گذرد و این ویروس به کشورهای مختلفی سرایت کرده. حالا سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید این واریانت به حداقل ۳۸ کشور سرایت کرده، با این حال تاکنون فوت ناشی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

چند هفته‌ای از شناسایی کرونا امیکرون می‌گذرد و این ویروس به کشورهای مختلفی سرایت کرده. حالا سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید این واریانت به حداقل ۳۸ کشور سرایت کرده، با این حال تاکنون فوت ناشی از این گونه جدید گزارش نشده است. به گفته WHO، این سویه جدید می‌تواند به بازیابی اقتصاد جهانی آسیب وارد کند.

گونه امیکرون که از آفریقای جنوبی به کشورهای دیگر سرایت کرده، نگرانی بسیاری به همراه داشته است. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید با وجود چنین نگرانی‌هایی، هنوز از میزان سرایت‌پذیری گونه جدید کرونا اطلاع نداریم. علاوه بر این، نمی‌دانیم تا چه اندازه می‌تواند بیماری را شدیدتر کند یا اینکه اثربخشی درمان‌ها و واکسن‌های کنونی را کاهش دهد. در حالت کلی برای اطلاع از موضوعات، به چندین هفته زمان نیاز داریم.

عدم گزارش فوتی از کرونا امیکرون

با وجود چنین مواردی، هنوز در کشورهای که کرونا امیکرون سرایت کرده، گزارش فوتی منتشر نشده است. البته به گفته WHO، شیوع این واریانت جدید می‌تواند نگران‌کننده باشد و در ماه‌های آینده نیمی از موارد ابتلا به کرونا در اروپا را به خودش اختصاص دهد.

کرونا امیکرون

افزایش شمار مبتلایان به کرونا علاوه بر فشاری که می‌تواند بر سیستم درمانی کشورهای مختلف وارد کند، فرایند بازیابی اقتصاد جهانی را هم آهسته می‌کند، درست مانند کاری که گونه دلتا با اقتصاد جهانی انجام داد.

در حال حاضر اطلاع دقیقی از میزان سرایت‌پذیری واریانت امیکرون نداریم، با این حال پژوهش اولیه‌ای که توسط محققان در آفریقای جنوبی انجام شده، نشان می‌دهد که امکان ابتلای مجدد به کرونا به وسیله این گونه نسبت به دلتا و بتا تا ۳ برابر بیشتر است.

به گفته برخی فعالان، ظهور گونه جدید به علت ناعدالتی در توزیع واکسن در جهان است. در حالی که کشورهای پیشرفته و ثروتمند شروع به تزریق دوز سوم و حتی دوز چهارم به شهروندانشان کرده‌اند، هنوز در کشورهای فقیر مانند کشورهای آفریقای جمعیت بسیار کمی دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

شرکت‌های سازنده واکسن از زمان اعلام ظهور کرونا امیکرون، شروع به کار روی واکسن‌های جدید کرده‌اند. البته هنوز نمی‌دانیم کارایی واکسن‌های کنونی تا چه اندازه تحت تاثیر گونه جدید قرار می‌گیرند، اما به گفته مدیرعامل مدرنا، باید منتظر اثربخشی پایین‌تر آن‌ها روی امیکرون باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی