ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای دفاع از سیاست‌های پرداخت اپ استور دولت روسیه را به دادگاه می‌کشاند

به دنبال درخواست سازمان ضدانحصار روسیه (FAS) از اپل برای توقف سیاست‌های پرداخت اپ استور، حالا کوپرتینویی‌ها نشان داده‌اند که قصد عقب‌نشینی ندارند. اپل نمی‌خواهد به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اجازه اشاره به روش‌های پرداخت جایگزین را ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

به دنبال درخواست سازمان ضدانحصار روسیه (FAS) از اپل برای توقف سیاست‌های پرداخت اپ استور، حالا کوپرتینویی‌ها نشان داده‌اند که قصد عقب‌نشینی ندارند. اپل نمی‌خواهد به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اجازه اشاره به روش‌های پرداخت جایگزین را بدهد و به همین دلیل FAS را به دادگاه می‌کشاند.

به گزارش خبرگزاری RT، اپل می‌خواهد از طریق حکم دادگاه اخطاریه سازمان ضدانحصار روسیه به منظور فراهم‌سازی بستر استفاده از روش‌های جایگزین پرداخت را لغو کند. هشداری که از سوی این سازمان دولتی منتشر شد، تا ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) به اپل فرصت داده بود که مشکل را برطرف کند. در غیر این صورت قرار بود این شرکت با جریمه‌ای مواجه شود که بر اساس درآمد اپل در روسیه محاسبه خواهد شد.

اپل از اجرای تغییرات تا ضرب‌الاجل یادشده خودداری کرد. در نتیجه، روسیه هم سازوکارهای قانونی برای جریمه این شرکت را آغاز نمود. اکنون کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفته‌اند که درخواست خود را از طریق دادگاه دنبال کنند تا بتوانند شانسی برای حفظ مدل تجاری اپ استور داشته باشند.

اپ استور

دولت‌ها علیه سیاست‌های اپ استور

درگیری اپل و دولت‌ها بر سر اپ استور در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا ادامه دارد. این شرکت در دادگاه اپیک گیمز موظف شد تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد امکان لینک دادن به سایر سیستم‌های پرداخت را داشته باشند. اپل این حکم را به دادگاه تجدیدنظر برد تا برای اجرای تغییرات زمان بخرد، اما دادگاه با درخواست اپل مخالفت کرد. این غول فناوری حالا تا ۹ دسامبر (۱۸ آذر) فرصت دارد که تغییرات لازم را اجرا کند.

اگرچه اپل هنوز بخش عمده درآمد خود را از فروش سخت‌افزار به دست می‌آورد، اما کسب و کار خدمات آن‌ها در مسیر رشد قرار گرفته است. ایجاد شرایط استفاده از سرویس‌های پرداخت جایگزین می‌تواند به درآمد اپ استور زیان وارد کند و اپل مطمئنا دوست ندارد چنین اتفاقی رخ دهد. ولی باید منتظر باشیم تا ببینیم چه راه دیگری پیش روی اپل باقی مانده تا بتواند در مقابل اعمال این تغییرات مقاومت کند، چون به نظر می‌رسد که این شرکت به بن بست رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۱۶ آذر ۱۴۰۰

    این شرکت هر جا به نفعش باشه کار میکنه، وگرنه تویه چین که کلا همه اطلاعات خیلی راحت میرسه به دست دولت تا زمانی که بتونه پول دربیاره از استورش.

مطالب پیشنهادی