ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

اتاق بازرگانی در واکنش به اینماد اجباری: اولویت امروز کشور، تسهیل در فضای کسب‌وکار و توسعه نوآوری است

کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اجباری شدن اینماد برای کسب‌وکارهای نوین و فناوری‌محور، از تبدیل یک نشان اختیاری به مانعی در فضای کسب‌وکار انتقاد کرد و ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اجباری شدن اینماد برای کسب‌وکارهای نوین و فناوری‌محور، از تبدیل یک نشان اختیاری به مانعی در فضای کسب‌وکار انتقاد کرد و آن را عامل افزایش مهاجرت نخبگان در سال‌های آینده پیش‌بینی کرد.

در این بیانیه تاکید شده که راهکار کنترل ریسک‌ در محیط کسب‌وکار، انسداد در شروع فعالیت یا جلوگیری از افزایش تعداد کسب‌و‌کارها نیست، بلکه تنظیم‌گری به موقع توسط نهادهای مسئول با رویکرد توسعه است و در شرایط تحریمی به هیچ وجه نباید دچار تحریم‌های داخلی شد.

همچنین در این بیانیه به خطرات ناشی از ایجاد یک سامانه مجوزمحور جدید و تغییر ماهیت اینماد از یک نشان اعتباربخش اختیاری به یک نماد اجباری یا در واقع یک رگولاتور کسب‌وکارهای فضای مجازی، اشاره شده و چنین آمده است: «تبعات جدی در فرآیند توسعه نوآوری و گسترش کسب‌و‌کارهای خرد داشته و کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران توصیه اکید به بازگشت نماد اعتماد الکترونیک به وظیفه اصلی خود یعنی احراز هویت و ثبت نظر کاربران به صورت اختیاری را دارد.»

اینماد یک گزینه اختیاری است

اعضای کمیسیون اقتصاد نوآوری اتاق بازرگانی، با اشاره به اینکه اجباری شدن اینماد در حالی رخ داد که نماد اعتماد الکترونیک یک گزینه اختیاری است، اعلام کردند، این فعالان بازار اعم از ارائه‌دهنده خدمت یا مشتری است که باید در مورد اعتماد تصمیم بگیرد.

همچنین در بخش ابتدایی این بیانیه با اشاره به رشد منفی اقتصاد سنتی کشور، اعلام کرده: «اقتصاد دیجیتال ایران با رشد 4 تا 6 درصدی طی 8 سال گذشته، پیشران توسعه کشور و امید بخش برای سایر صنایع بوده است.»

همین موضوه منجر شده تا در این بیانیه با تاکید بر اهمیت اقتصاد دیجیتال، جلوگیری از توسعه نظام ناکارآمد مجوزمحور موضوعی مهم و راهگشا عنوان شود. همچنین در این بیانیه تاکید شده که، عدم وجود نگاه مثبت به حوزه‌های جدید مساوی است با به قتلگاه فرستادن زیست‌بوم نوآوری و ایجاد ریسک برای آینده کشور.

اعضای کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در این بیانیه به طور صریح اعلام کردند: «تبدیل شدن اینماد از یک نشان اختیاری به یک مجوز اجباری در واقع به مثابه پنجره واحد مجوزهای فضای مجازی شده و کاملاً برخلاف رویکرد مجلس شورای اسلامی در طرح تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار بوده و عامل جدی افزایش مهاجرت نخبگان و کارآفرینان در سال‌های آتی خواهد بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hosein7hosein
    hosein7hosein | ۲۰ آذر ۱۴۰۰

    اینماد بدون خدمات شاخص و موثر فقط یک سنگ بزرگ در راه کسب و کارهای اینترنتی است.

    • avvvvab
      avvvvab | ۲۰ آذر ۱۴۰۰

      آمار تخلفات پلیس فتا که چیز دیگری می‌گوید
      و السلام

مطالب پیشنهادی