ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت iOS 15.2 منتشر شد: گزارش حریم خصوصی اپلیکیشن‌ها و Digital Legacy

به دنبال یک دوره طولانی بتا، اپل بالاخره iOS 15.2 را با قابلیت‌ها و بهینه‌سازی‌های متنوع برای کاربران آیفون منتشر کرد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این نسخه می‌توانیم به App Privacy Report اشاره کنیم که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۱

به دنبال یک دوره طولانی بتا، اپل بالاخره iOS 15.2 را با قابلیت‌ها و بهینه‌سازی‌های متنوع برای کاربران آیفون منتشر کرد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این نسخه می‌توانیم به App Privacy Report اشاره کنیم که اجازه می‌دهد ببینید کدام اپلیکیشن‌ها به اطلاعات شما دسترسی داشته‌اند.

به‌روزرسانی iOS 15.2 از طریق اپلیکیشن Settings در دسترس کاربران آیفون قرار گرفته و به‌صورت رایگان قابل نصب است. در این نسخه می‌توانید به گزارش کامل حریم خصوصی اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشید. این ویژگی نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌ها چند بار به بخش‌هایی مثل دوربین و میکروفن دسترسی پیدا کرده‌اند. به‌علاوه، در این قسمت پیداست که اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها با چه دامنه‌هایی در ارتباط هستند و اطلاعات شما را به کجا می‌فرستند.

دیگر ویژگی مهم این آپدیت Communication Safety نام دارد. یکی از کارکردهای این ویژگی شناسایی خودکار پیام‌های iMessage است تا در صورتی که محتوای نامناسبی وجود داشته باشد، آن‌ها را برای کودکان محو کند. این قضیه در خصوص تصاویر برهنه هم اجرا می‌شود و گزینه‌هایی را برای گزارش این اتفاق در اختیار کودکان قرار می‌دهد. این ویژگی بخشی از مجموعه تغییرات جنجالی CSAM بود که برای مقابله با سوء استفاده جنسی از کودکان از سوی اپل معرفی شد.

iOS 15.2 دسترسی به اشتراک Voice Plan را فراهم می‌کند

آپدیت iOS 15.2 اشتراک جدید Voice Plan را به اپل موزیک می‌آورد تا از طریق فرمان‌های سیری به همه آهنگ‌های این سرویس دسترسی داشته باشید. این اشتراک فقط از طریق سیری کار می‌کند و با قیمت ماهانه ۴.۹۹ دلار فروخته می‌شود.

اپل همچنین با قابلیت Digital Legacy این امکان را فراهم می‌کند تا مخاطبان معتمد خود را به عنوان Legacy Contacts معرفی کنید تا آن‌ها بتوانند پس از مرگ شما به اکانت آی‌کلاود و اطلاعات خصوصی‌تان دسترسی پیدا کنند. در iOS 15.2 دکمه سوئیچ به حالت ماکرو به شکلی واضح‌تر در دسترس کاربران قرار گرفته تا تغییر خودکار دوربین را غیرفعال کنند.

این آپدیت همچنین قابلیت Hide My Email را در اختیار مشترکان آی‌کلاود پلاس قرار می‌دهد تا بتوانند آدرس‌های ایمیل یکتا و تصادفی بسازند. iOS 15.2 شامل تغییرات کوچک و بزرگ بیشتری است که نصب آن به همه کاربران توصیه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی