ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد ۱۵ اینچی
تکنولوژی

اپل احتمالا روی یک آیپد ۱۵ اینچی کار می‌کند

اپل ظاهرا در حال کار روی یک آیپد ۱۵ اینچی است تا با نمایشگرهای هوشمند آمازون و گوگل رقابت کند و سهم خود را در بازار این دسته از محصولات بهبود بخشد. «مارک گورمن»، خبرنگار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

اپل ظاهرا در حال کار روی یک آیپد ۱۵ اینچی است تا با نمایشگرهای هوشمند آمازون و گوگل رقابت کند و سهم خود را در بازار این دسته از محصولات بهبود بخشد.

«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در جدیدترین خبرنامه هفتگی Power On درباره عقب ماندن اپل از رقبای خود در بازار اسپیکرهای هوشمند صحبت کرده. در این گزارش به استناد از شرکت تحقیقاتی Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) عنوان شده که اپل تنها ۵ درصد از این بازار را در اختیار دارد و رقبای آن، آمازون و گوگل به ترتیب ۶۹ و ۲۵ درصد از بازار اسپیکرهای هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند.

آیپد ۱۵ اینچی رقیبی برای گوگل و آمازون

گورمن در ادامه اشاره می‌کند که اپل هم اکنون نمایشگر هوشمندی در خط تولید خود ندارد و توضیح می‌دهد که این غول فناوری باید یک آیپد با نمایشگر بزرگتر، احتمالا ۱۵ اینچی تولید کند. او همچنین در ماه ژوئن اشاره کرده بود که اپل مهندسان و طراحانی دارد که روی آیپدهایی با نمایشگر بزرگتر کار می‌کنند که این دستگاه‌ها در چند سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.

آیپد ۱۵ اینچی

در ادامه این گزارش عنوان شده که در سال آینده یک آیپد پرو جدید روانه بازار خواهد شد و به همین دلیل آیپد با نمایشگر بزرگتر برای سال آینده آماده نخواهد شد.

اپل با عرضه آیپد ۱۵ اینچی به دلیل بهره‌مندی از اپ استور برتری زیادی نسبت به آمازون در این بازار خواهد داشت. اپل احتمالا نه تنها امکان اجرای اپ‌های مک را برای این دستگاه فراهم می‌کند، بلکه عملکرد مولتی‌تسکینگ آن هم مشابه کامپیوترهایش خواهد بود. علاوه بر این، اپل همچنین باید برای دستگاه خود از چیپست قدرتمند و دوربین بالای نمایشگر استفاده کند.

به نظر می‌رسد کاربران می‌توانند از آیپد ۱۵ اینچی در شرایط مختلفی استفاده کنند. علاوه بر قرارگیری روی وسایل خانه و استفاده از آن به عنوان یک نمایشگر هوشمند، می‌توان این دستگاه را مانند تبلت به بیرون از خانه نیز حمل کرد اما قیمت چنین دستگاهی احتمالا خیلی زیاد خواهد بود. همچنین نمایشگرهای هوشمند به دستیار دیجیتالی مانند آمازون الکسا یا دستیار هوشمند گوگل نیاز دارند. دستیار اپل یعنی سیری در مقایسه با نمونه شرکت‌های رقیب ضعف‌هایی دارد که باعث می‌شود در یک ردیف قرار نگیرند.

در انتها، گورمن اعتقاد دارد که اپل سال آینده یک آیپد پرو بازطراحی شده در دو مدل ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی روانه بازار خواهد کرد که به نمایشگرهای مینی LED، شارژ بی‌سیم مغناطیسی مگ سیف و شارژ بی‌سیم معکوس مجهز می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی