ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن یابنده
تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن یابنده؛ گمشده‌ات را پیدا کن

از خودرو گرفته تا انسان، پول نقد تا زیورآلات، لوازم خانگی تا عتیقه‌جات اپلیکیشن یابنده به کاربران کمک خواهد کرد تا اقلام گمشده خود را پیدا کنند. با انتشار برخی اپلیکیشن‌ها مانند دیوار و شیپور ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

از خودرو گرفته تا انسان، پول نقد تا زیورآلات، لوازم خانگی تا عتیقه‌جات اپلیکیشن یابنده به کاربران کمک خواهد کرد تا اقلام گمشده خود را پیدا کنند.

با انتشار برخی اپلیکیشن‌ها مانند دیوار و شیپور روند ثبت آگهی جدید به صورت رایگان در بین کاربران اینترنت رونق پیدا کرد. هم اکنون این دسته از اپلیکیشن‌ها یکی از مهم‌ترین موارد فارسی زبان محسوب می‌شود که کاربران از آن‌ها استفاده‌های متفاوتی می‌کنند. با این حال اکنون اپلیکیشن مشابهی تحت عنوان یابنده ارائه شده است که با استفاده از همان سیستم ثبت آگهی، به طور خاص روی موارد گمشده کاربران تمرکز کرده تا در یک محیط جامع بتوانند موارد گمشده خود را پیدا کنند یا هر چیزی که پیدا کرده‌اند را در آن ثبت کنند.

در ادامه این مطلب از دیجیاتو، اپلیکیشن یابنده را معرفی خواهیم کرد که هدف بزرگ و مهمی را در جامعه امروزی دنبال می‌کند.

معرفی اپلیکیشن یابنده

اپلیکیشن یابنده

در اپلیکیشن یابنده درست مانند دیوار، کاربران می‌توانند اقلام گمشده خود را پس از خواندن شرایط ثبت کنند تا یک پلتفرم جامع برای معرفی اجناس گمشده وجود داشته باشد. با وجود پیشرفت تکنولوژی و وجود برخی زیرساخت‌های ممکن، اکنون بسیاری از فعالیت‌های انسان‌ها مانند خرید کردن به صورت آنلاین و دیجیتال انجام می‌شود. بنابراین وجود یک پلتفرم برای پیدا کردن اقلام گمشده نیز بسیار ضروری محسوب می‌شود.

از طرفی دیگر، اگر شما در طول مسیر یا هر مکان دیگری، کالایی را پیدا کرده‌اید، می‌توان اطلاعات آن را داخل اپلیکیشن ثبت کنید تا دنیای گسترده‌ای از اجناس گمشده تشکیل شود. به همین منظور کاربران علاوه بر ثبت اقلام گمشده خود می‌توانند مواردی که سایر افراد دیگر پیدا شده را نیز مرور کنند تا شاید گمشده خود را از این طریق بتوانند پیدا کنند.

جدای از تمام اقلامی که به آن‌ها اشاره کردیم، مانند خودرو و حیوانات، مدارک مانند کارت ملی و شناسنامه یکی از مهم‌ترین دارایی‌های هر فرد محسوب می‌شود که البته گم کردن آن‌ها در برخی موارد می‌تواند تبعات زیادی داشته باشید. به همین منظور، اپلیکیشن برای مدارک گم شده بخش مخصوص به خود را ایجاد کرده است تا پیدا کردن آن‌ها به راحتی قابل جستجو باشند.

طبق اطلاعات ارائه شده این بخش؛ تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار مدرک پیدا شده در اپلیکیشن یابنده ثبت شده است که تعداد بسیار زیادی از آن‌ها نیز تحویل صاحبان خود شده‌اند. در بخش مدارک، کاربران می‌توانند نسبت به مدرک گمشده خود اقدام کنند یا مدرکی که پیدا کرده‌اند را ثبت کنند. برای ثبت هر مدرک، اپلیکیشن اطلاعات دقیقی مانند نوع آن (کارت ملی - شناسنامه - گذرنامه - دسته چک)، نام و نام خانوادگی و برخی جزئیات درج شده روی مدرک را به همراه تصویر آن از کاربر درخواست می‌کند.

تمام مدرک ثبت شده در اپلیکیشن به همین صورت ثبت می‌شوند، بنابراین برای پیدا کردن مدرک گمشده خود نیز باید اطلاعاتی از جمله نوع مدرک، نام و نام خانوادگی و نام پدر خود را در اپلیکیشن وارد کرده تا به صورت خودکار آن را جستجو کند. البته می‌توانید روند جستجو را بر اساس کد ملی خود انجام دهید که ساده‌تر خواهد بود.

شاید اپلیکیشن هنوز چندان شناخته نشده باشد اما اگر تمام کاربران پس از پیدا کردن مدارک یا هر کالای دیگری آن را در یابنده ثبت کنند، محیط بسیار ساده و مناسبی برای پیدا کردن تمام موارد گمشده ایجاد خواهد شد.

در داخل اپلیکیشن، همچنین محیطی برای چت با سایر کاربران فراهم شده که می‌توانید اطلاعات مربوط به کالای پیدا شده را از آن‌ها دریافت کنید. با این حال مانند سایر اپلیکیشن‌های مشابه مربوط به ایجاد آگهی، می‌توانید اطلاعات تماس کاربر ثبت کننده آگهی را نیز دریافت کنید.

برای درج آگهی جدید نیز از همان شیوه آشنا و سابق سایر اپلیکیشن‌ها استفاده شده. پس از انتخاب گزینه درج آگهی، اپلیکیشن از شما اطلاعاتی مانند نوع آگهی (گم شده - سرقت شده - پیدا شده)، عکس آگهی، عنوان و توضیحات را درخواست می‌کند و سپس می‌توانید نسبت به درجه آگهی جدید اقدام کنید. طبیعتا در چنین پلتفرمی گزینه‌ای برای ثبت قیمت وجود نخواهد داشت اما اگر کالای گمشده شما ارزش زیادی داشته باشد، می‌توانید برای آن مژدگانی تعیین کنید.

همچنین تمام اقلام گمشده یا سرقت شده را می‌توانید بر اساس شهرهای مختلف تنظیم کنید تا برای مثال فقط اقلام ثبت شده شهر مشهد به شما نشان داده شود. وجود دسته‌بندی کاملی چون انسان‌ها، حیوانات، پول نقد، زیورآلات، وسایل نقلیه، لوازم الکترونیکی و موارد بسیار زیاد دیگر نیز می‌توانند روند پیدا کردن موارد گمشده را بسیار آسان‌تر کند.

در چند وقت گذشته در شبکه‌های اجتماعی موارد بسیار زیادی از انسان‌های گزارش شده که به دلایل مختلفی گم شده‌اند. اپلیکیشن یابنده همچنین برای این دسته از خانواده‌ها فضای مناسبی فراهم کرده تا اطلاعات مربوط به عزیز گمشده خود را ثبت و نسبت به آن اطلاع رسانی کنند. مشخصا در شرایط کنونی کاربران تمایلات زیادی به استفاده از اپلیکیشن‌های آنلاین دارند و وجود این پلتفرم در برخی موارد می‌تواند خانواده‌ای را از نگرانی خارج کند.

طبق نظرات ثبت شده کاربران نیز می‌توان ادعا کرد که برخی کاربران تاکنون با استفاده از اپلیکیشن یابنده موفق شده‌اند تا موارد گمشده خود را پیدا کنند.

دانلود اپلیکیشن یابنده

اپلیکیشن یابنده هم اکنون برای گوشی‌های اندروید از طریق پلتفرم کافه بازار قابل دریافت است که در ادامه می‌توانید آن را دانلود کنید. یابنده هم اکنون در بیش از ۱۰ هزار دستگاه نصب شده است که آمار قابل توجهی محسوب می‌شود.

یابنده

یابنده

سازنده: شرکت یابنده قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳۷ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی