ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آئودی در آستانه پیوستن به مسابقات فرمول یک؛ رقابت داغ گروه فولکس واگن و مرسدس بنز در راه است

آئودی طی یک نامه ارسالی به FIA (سازمان جهانی اتومبیل رانی) از علاقه خود برای حضور در رقابت های فرمول 1 خبر داده است. براساس اخبار منتشر شده، گروه خودروسازی فولکس واگن به دنبال آن ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

آئودی طی یک نامه ارسالی به FIA (سازمان جهانی اتومبیل رانی) از علاقه خود برای حضور در رقابت های فرمول 1 خبر داده است. براساس اخبار منتشر شده، گروه خودروسازی فولکس واگن به دنبال آن است تا دو برند خود یعنی آئودی و پورشه را وارد رقابت‌های فرمول 1 بکند.

در سال 2026 قوانین مسابقات فرمول 1 تغییر پیدا خواهد.

از جمله مهم‌ترین تغییرات می‌توان به کاهش هزینه تیم‌ها، استفاده از قوای محرکه دوست‌دار محیط زیست و سوخت‌های 100 درصد مصنوعی و...اشاره کرد.

در حال حاضر آئودی از مسیری که سازمان جهانی اتومبیل رانی طی کرده راضی است و قدم‌های اولیه که از سوی این سازمان برداشته شده را امیدوار کننده می‌داند.

در حال حاضر تایید نهایی را باید هیئت مدیره گروه فولکس واگن بدهد اما انتظار می‌رود که از اوایل سال آینده میلادی آئودی رسما حضور خود را در رقابت‌های فرمول 1 رسانه‌ای کند.

در حال حاضر مشخص نیست که پورشه نیز در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد یا خیر. به نظر می‌رسد که فولکس واگن به دنبال رقابت آئودی با تیم مرسدس است.

در ادامه مشخص نیست که آیا آئودی می‌خواهد به صورت تیمی در این رقابت ها حاضر شود یا به دنبال تامین قوای محرکه برای دیگر تیم‌ها است.

در حال حاضر صحبت‌هایی از سمت آئودی با دو تیم ردبول و مک لارن صورت گرفته است.

مک لارن ضمن تایید این مسئله اعلام کرده است که در حال حاضر آینده چندان مشخص نیست و با دیگر شرکت‌ها نیز در زمینه همکاری حضور در رقابت‌های فرمول 1 صحبت خواهد کرد.

با توجه به تصاویر جدید منتشر شده از خودروی مخصوص مسابقات استقامت تیم پورشه، برای حضور در رقابت های مسابقات استقامت، به نظر می‌رسد که فولکس واگن قصد دارد پورشه را مجددا وارد همان رقابت‌های استقامت کند.

از سوی دیگر آئودی تقریبا از تمامی شاخه‌های موتور اسپرت خارج شده است و حتی اخیرا رقابت‌های فرمول E را نیز ترک کرده است.

تصاویر اولیه از خودرو پورشه برای مسابقات استقامت

در نتیجه انتظار می‌رود که آئودی خود را برای حضور در رقابت های فرمول 1 به صورت تیمی یا تامین کننده قوای محرکه آماده کند.

پیش از این شرکت هوندا این نقش را در فرمول 1 بازی می‌کرد که از فصل جدید این رقابت ها از فرمول 1 خارج خواهد شد و تنها امتیاز استفاده از قوای محرکه خود را به دو تیم ردبول و آلفاتائوری خواهد داد.

تیم‌های مک لارن و ردبول از جمله تیم هایی هستند که در بخش تولید قوای محرکه فرمول 1 فعال نیستند و همیشه از قوای محرکه ساخت دیگر شرکت‌ها استفاده می‌کنند.

آئودی سابقه حضور در رقابت های فرمول 1 را نداشته است و در صورت ورود این اولین بار خواهد بود که نام آئودی را در این رقابت‌ها خواهیم شنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی