ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عملکرد بی مانند تسلا مدل Y در تست تصادف سختگیرانه IIHS

موسسه ایمنی IIHS نتایج مربوط به تست تصادف تسلا مدل Y را منتشر کرد. همانند دیگر محصولات کمپانی تسلا، این کراس‌اوور الکتریکی نیز بسیار خوش درخشیده و توانسته بالاترین امتیاز ممکن یعنی Top Safety Pick ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ دی ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

موسسه ایمنی IIHS نتایج مربوط به تست تصادف تسلا مدل Y را منتشر کرد. همانند دیگر محصولات کمپانی تسلا، این کراس‌اوور الکتریکی نیز بسیار خوش درخشیده و توانسته بالاترین امتیاز ممکن یعنی Top Safety Pick Plus را از این موسسه معتبر کسب کند.

اگر چه تسلا بیشتر به خاطر تکنولوژی و تاکید بر سرگرمی و تجربه متفاوت رانندگی شهرت پیدا کرده، اما نتایج تست تصادف محصولات این شرکت نشان می‌دهد که فاکتور نیز جزو اولویت‌های اصلی آن است.

شاید بدانید سدان مدل S و کراس‌اوور گران‌قیمت‌ مدل X نیز قبلا در تست تصادف بسیار خوب عمل کرده و موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده‌اند. در کنار کسب امتیاز کامل، باید گفت احتمال ورود صدمه به سرنشینان این خودرو در تصادفات بسیار کمتر از رقبا ارزیابی شده است.

تسلا مدل ۳ نیز به عنوان ارزان‌قیمت‌ترین محصول کمپانی از این قاعده مستثنی نبوده و موفق به کسب ۵ ستاره از موسسه NHTSA شده است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که مدل ۳ در تمامی تست های این موسسه بالاترین امتیاز ممکن را در کلاس خود ثبت کرده و احتمال صدمه‌دیدگی در آن بسیار پایین‌تر از رقباست.

به غیر از NHTSA تسلا مدل ۳ در تست تصادف سایر نهادها نیز عملکرد درخشانی داشته است. برای مثال این خودرو از یورو انکپ پنج ستاره دریافت کرده، شاخه استرالیایی انکپ نیز امتیاز مشابهی را به این سدان آمریکایی اعطا نموده است.

اما اگر بخواهیم به جزئیات عملکرد تسلا مدل Y در تست تصادف IIHS بپردازیم، باید بگوییم این کراس‌اوور به غیر از یک مورد، در تمامی آیتم‌ها موفق به کسب حداکثر امتیاز ممکن یعنی «خوب» شده است.

تنها آیتمی که این خودرو در کسب امتیاز خوب ناکام باقی مانده، مربوط به عملکرد چراغ‌های اصلی جلو است. در این آیتم تسلا مدل Y امتیاز قابل قبول را دریافت کرده است.

گفتنی‌ است تسلا مدل Y اوایل امسال توسط موسسه NHTSA نیز ارزیابی شده بود. این خودرو در تست موسسه مذکور نیز بسیار عالی عمل کرده و بیشترین امتیاز ممکن را کسب کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی