ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل موزیک
تکنولوژی

اپل موزیک دوره آزمایشی رایگان خود را از سه به یک ماه کاهش داد

اپل مدت‌هاست به کاربران پیشنهاد می‌کند که ابتدا سه ماه به‌صورت رایگان سرویس اپل موزیک را امتحان کنند و بعد اگر راضی بودند اشتراک آن را بخرند. با این حال، به نظر می‌رسد که اخیرا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

اپل مدت‌هاست به کاربران پیشنهاد می‌کند که ابتدا سه ماه به‌صورت رایگان سرویس اپل موزیک را امتحان کنند و بعد اگر راضی بودند اشتراک آن را بخرند. با این حال، به نظر می‌رسد که اخیرا این قاعده تغییر کرده و در برخی کشورها مدت زمان آزمایشی از سه به یک ماه رسیده است.

به گزارش خبرگزاری MacOtakara، کوپرتینویی‌ها دوره آزمایشی رایگان سرویس اپل موزیک را در کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، استرالیا، ژاپن و بریتانیا از سه به یک ماه کاهش داده‌اند. این تغییر مشمول هدیه اشتراک شش ماهه رایگان که در زمان خرید دستگاه‌های اپلی جدید به دست کاربر می‌رسد، نمی‌شود.

قیمت سرویس اپل موزیک تغییری نکرده است

افزون بر این، تغییری در قیمت اشتراک ماهانه اپل موزیک ایجاد نشده و اشتراک ماهانه همچنان با قیمت 9.99 دلار و اشتراک خانوادگی 5 نفره با قیمت 14.99 دلار فروخته می‌شود. با این حال، کاربران دیگر نمی‌توانند سه ماه به‌صورت رایگان از این سرویس استریم موسیقی استفاده کنند.

دوره آزمایشی رایگان اپل موزیک

در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که چه چیزی باعث این تغییر شده، اما می‌توان حدس زد که هدف اپل کاهش شکاف میان این سرویس و اسپاتیفای است. البته شاید در نگاه اول تصور کنید که کاهش دوره آزمایشی رایگان به ضرر اپل خواهد بود، ولی از سوی دیگر هرچه دوره آزمایشی کوتاه‌تر باشد، افراد احتمالا تمایل بیشتری برای ادامه آزمایش این سرویس خواهند داشت.

از سوی دیگر، اپل با این تصمیم شباهت بیشتری به اسپاتیفای پیدا می‌کند که در حال حاضر سرویس آزمایشی رایگان یک ماهه دارد. البته این شرکت سوئدی در برخی کشورها مثل آمریکا به‌صورت محدود سرویس رایگان دو ماهه هم می‌دهد.

اپل موزیک در حال حاضر حدود 78 میلیون مشترک پولی دارد و با سهم بازار 15 درصدی در رده دوم برترین سرویس‌های استریم موسیقی دنیا قرار گرفته است. اسپاتیفای پارسال با 31 درصد از سهم بازار در رده اول قرار داشت. البته گفتنی است که این شرکت در مقایسه با 2020 و 2019 بخشی از سهم بازار خود را از دست داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی