ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپاتیفای روسیه
تکنولوژی

اسپاتیفای از اول آوریل خدماتش را در روسیه قطع می‌کند

اسپاتیفای به دنبال تداوم تهاجم روسیه به اوکراین، خدماتش را در این کشور به حالت تعلیق در می‌آورد. این شرکت در بیانیه خود به قانون جدید کرملین اشاره کرده که افراد را بابت نشر اخبار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

اسپاتیفای به دنبال تداوم تهاجم روسیه به اوکراین، خدماتش را در این کشور به حالت تعلیق در می‌آورد. این شرکت در بیانیه خود به قانون جدید کرملین اشاره کرده که افراد را بابت نشر اخبار غلط تا 15 سال روانه زندان می‌کند.

سخنگوی اسپاتیفای که به خاطر شرایط روسیه خواسته نامش فاش نشود، در این باره گفت: «اسپاتیفای همواره باور داشته که ضروری است سرویس‌هایمان را در روسیه فعال نگه داریم تا منبع معتمد و مستقلی برای اخبار و اطلاعات منطقه باشیم. [ولی] متاسفانه قوانین جدید بیش از پیش دسترسی به اطلاعات را محدود، آزادی بیان را سلب و انتشار انواع خاصی از اخبار را مجرمانه می‌داند و ایمنی کارمندان و حتی شنوندگان را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

سخنگوی این شرکت مدعی است که اسپاتیفای پس از ارزیابی‌های دقیق تصمیم گرفته که خدماتش را در روسیه قطع کند. انتظار می‌رود که تعلیق خدمات به‌طور کامل از اوایل آوریل (اواسط فروردین) اتفاق بیفتد.

اسپاتیفای

اسپاتیفای از قبل علیه روسیه اقدام کرده بود

این شرکت پیش‌تر در ماه مارس محتواهای دو رسانه دولتی «راشا تودی» و «اسپوتنیک» را حذف و دفترش را در روسیه تعطیل کرد. ولی اقدام جدید آن‌ها روی همه کاربران حاضر در این کشور اثر می‌گذارد و خدمات استریم موسیقی را از دسترس‌شان خارج می‌کند. اسپاتیفای همچنین در ماه مارس گفته بود که سرویس آبونمان پولی این شرکت دیگر در روسیه ارائه نخواهد شد.

شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری در واکنش به حمله روسیه به اوکراین تحریم‌های مختلفی را علیه این کشور اجرا کرده‌اند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به فیسبوک، یوتیوب، نتفلیکس و گوگل اشاره کرد. با این حال، از آن سو مسکو هم سخت‌گیری‌هایی را علیه این شرکت‌ها در نظر گرفت و شماری از آن‌ها را فیلتر کرد. ولی به نظر می‌رسد که با قانون جدید مقابله با نشر اطلاعات نادرست، شرایط فعالیت بسیاری از سرویس‌های محتوایی در این کشور دیگر ممکن نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی