ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

بانک مرکزی: بیش از ۳.۶ میلیارد تراکنش در اسفند ۱۴۰۰ انجام شد

۳ میلیارد و ۶۰۵ میلیون تراکنش در اسفندماه سال گذشته از طریق بیش از ۹.۱ میلیون کارتخوان فروشگاهی، ۴۰۵ هزار ابزار موبایلی و ۶۶۷ هزار ابزار پذیرش اینترنتی انجام شد. بر اساس بررسی‌های انجام شده ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

۳ میلیارد و ۶۰۵ میلیون تراکنش در اسفندماه سال گذشته از طریق بیش از ۹.۱ میلیون کارتخوان فروشگاهی، ۴۰۵ هزار ابزار موبایلی و ۶۶۷ هزار ابزار پذیرش اینترنتی انجام شد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط ایبنا، در شرایطی که طبق اعلام شرکت شاپرک، در اسفندماه سال گذشته بیش از ۳ میلیارد و ۶۰۵ میلیون تراکنش انجام شده که نسبت به بهمن ماه ۱۴۰۰، بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است. همچنین این رقم نسبت به اسفندماه سال ۹۹، بیش از ۱۱ درصد بیشتر شده است.

در این میان، تغییرات مبلغی تراکنش‌ها نیز بیان‌گر افزایش ۱۶.۹۵ درصدی نسبت به ماه قبل و رسیدن به رقم ۷,۴۳۹,۵۱۰,۷۵۹ میلیون ریال است. این در شرایطی است که این رقم نسبت به ماه مشابه سال ۹۹ (اسفندماه)، بیش از ۲۷ درصد رشد داشته است.

ابزارهای پذیرش چند درصد از تراکنش‌ها را بر عهده داشته‌اند؟

از سوی دیگر در اسفندماه سال گذشته، بیش از ۹۲ درصد از کل تراکنش‌ها از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بوده است؛ به گونه ای که بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از سهم ابزارهای پذیرش از تعداد تراکنش‌ها در اسفندماه ۱۴۰۰ نشان می دهد.

همچنین کارتخوان فروشگاهی با ۹۲.۴۹ درصد بیشترین سهم را داشته و پس از آن ابزار پذیرش اینترنتی با ۴.۵۸ درصد و در نهایت ابزار پذیرش موبایلی با ۲.۹۳ درصد، در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین مقایسه تعداد هر یک از ابزارهای پذیرش فعال سیستمی در اسفندماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه گذشته، نشان می دهد تعداد ابزارهای فعال سیستمی پذیرش اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی نسبت به بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با افت ۴.۵۳ درصدی همراه بوده؛ به گونه ای که تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در اسفندماه با افت ۱۸.۷۹ درصدی نسبت به بهمن ماه ۱۴۰۰ به رقم ۶۶۷.۰۶۷ رسیده است.

بنابراین مجموع تعداد این ابزارها (اینترنتی، موبایلی و فروشگاهی) در آخرین ماه سال گذشته به رقم ۱۰.۲۳۲.۲۴۰ رسیده که نسبت به ماه قبل، بیش از ۴ درصد کمتر شده است.

همچنین مقایسه سهم تعداد هر یک از این ابزارهای پذیرش فعال سیستمی از کل ابزارهای بازار در اسفندماه ۱۴۰۰، نشان می دهد سهم کارتخوان های فروشگاهی از بازار ۸۹.۵۱ درصد بوده است که این میزان در بهمن ماه سال قبل، ۸۶.۷۲ درصد تعیین شده بود و سهم ابزار پذیرش موبایلی از بازار در آخرین ماه زمستان ۱۴۰۰، به ۳.۹۷ درصد رسیده که نسبت به بهمن ماه، کاهش یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی