ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلی اسیتشن 5
کسب و کار

گزارش سال مالی 2021 سونی منتشر شد؛ فروش 11.5 میلیون دستگاه پلی استیشن 5

سونی گزارش عملکرد سال مالی منتهی به 31 مارس 2022 خود را اعلام کرد. طبق این گزارش، سود شرکت ژاپنی بیش از دو برابر شده و به حدود 1.06 میلیارد دلار و درآمد آن به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

سونی گزارش عملکرد سال مالی منتهی به 31 مارس 2022 خود را اعلام کرد. طبق این گزارش، سود شرکت ژاپنی بیش از دو برابر شده و به حدود 1.06 میلیارد دلار و درآمد آن به 8.8 میلیارد دلار رسیده است. هرچند غول ژاپنی با عرضه کنسول پلی استیشن خود با محدودیت‌‌هایی مواجه بوده اما در مجموع 11.5 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 را وارد بازار کرده است.

هرچند سونی در گزارش مالی خود، سود 1.06 میلیارد دلاری را به ثبت رسانده، تحلیلگران از این شرکت انتظار سود 1.13 میلیارد دلاری را داشته‌اند. از سویی دیگر، درآمد 8.8 میلیارد دلاری این شرکت نیز مطابق با انتظار تحلیگران (9.2 میلیارد دلار) نبوده. با این حال، درآمد و سود ژاپنی‌ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

فروش پلی اسیتشن 5

پلی اسیتشن 5

گزارش سونی، همچنین توجه بسیار زیادی به فروش کنسول بازی پلی اسیتشن دارد. طبق این گزارش، در سه ماهه گذشته (بین ژانویه تا مارس) دو میلیون دستگاه پلی اسیتشن 5 و 100 هزار دستگاه پلی اسیتشن 4 در سراسر جهان فروخته شده است. با این وجود، مجموع کل کنسول‌های پلی اسیتشن 5 و 4 فروخته شده به ترتیب 19.3 و 117 میلیون دستگاه است.

همچنین در سال مالی گذشته (بین آوریل 2021 تا مارس 2022)، 11.5 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 فروخته شده که در مقایسه با پیش‌بینی‌های اولیه انجام شده بسیار کمتر است.

پلی اسیتشن 5

از جمله نکات دیگری که سونی در مورد عملکرد بخش بازی خود اعلام کرده، می‌توان به کل مشترکان سرویس پلی استیشن پلاس آن اشاره کرد که تا 31 مارس 47.4 میلیون نفر بوده‌اند. از سویی دیگر، شبکه پلی استیشن هم اکنون 106 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که سونی به زودی از سرویس جدید پلی‌استیشن پلاس خود رونمایی خواهد کرد.

برای سال تجاری جدید، شرکت ژاپنی انتظار دارد تا درآمدش به 8.9 میلیارد دلار افزایش پیدا کند. به گفته رویترز، داد‌های Refinitiv نشان می‌دهد که حتی این پیش‌بینی هم کمتر از میانگین سود 9.2 میلیارد دلاری است که توسط 23 تحلیلگر برای سونی پیش‌بینی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی