ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار موبایل
تکنولوژی

کانترپوینت از سقوط 12 درصدی بازار موبایل اروپا در سه ماهه اول سال خبر می‌دهد

براساس گزارش کانترپوینت، بازار موبایل اروپا در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی با افت فروش 12 درصدی همراه شده تا بدترین سه ماهه ابتدایی خود را طی یک دهه گذشته و از سال 2013 ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

براساس گزارش کانترپوینت، بازار موبایل اروپا در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی با افت فروش 12 درصدی همراه شده تا بدترین سه ماهه ابتدایی خود را طی یک دهه گذشته و از سال 2013 تجربه کند.

موسسه کانترپوینت در گزارش تحلیلی جدید خود توضیح می‌دهد که این بازار نسبت به سه ماهه اول سال گذشته 12 درصد کاهش پیدا کرده و تنها 49 میلیون گوشی در اروپا فروخته شده است. این بدترین سه ماهه اول از سال 2013 بوده و فقط یکی از 5 برند برتر، یعنی ریلمی (Realme) رشد داشته و سهم بازار خود را دو برابر کرده است.

سامسونگ و اپل برترین برندهای بازار موبایل اروپا

بازار موبایل

سامسونگ همچنان برترین تولیدکننده موبایل در قاره کهن است. هرچند دستگاه‌های عرضه شده آن نسبت به سه ماهه اول سال گذشته 16 درصد کاهش یافته اما همچنان 35 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. اپل هم که در بازار موبایل اروپا سهم 25 درصدی را در اختیار دارد، با کاهش 6 درصدی مواجه شده است.

در سه ماهه اول سال جاری سری گلکسی S22 سامسونگ و آیفون SE 2022 مقرون‌به‌صرفه اپل وارد بازار شده‌اند، اما موفق نشدند تا در برابر رکود کلی بازار که از عوامل متعددی مانند کمبود تجهیزات، قرنطینه ناشی از کرونا در چین و همچنین تورم و جنگ در اوکراین ناشی می‌شود، مقاومت کنند.

در ادامه لیست، شیائومی بیشترین افت را تجربه کرده و دستگاه‌های آن نسبت به سال گذشته 36 درصد کاهش یافته است. وضعیت اوپو نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نکرده و همچنان 6 درصد از سهم بازار موبایل اروپا را در اختیار دارد. در نهایت، سهم بازار ریلمی نسبت به سال قبل دو برابر شده و با رشد 67 درصدی از 2 درصد به 4 درصد رسیده است.

سال گذشته، بازار اروپا در مسیر بهبودی قرار داشت و گزارش‌های منتشر شده از رشد 8 درصدی آن نسبت به سال 2020 خبر داده بودند. با این وجود، حالا پیش‌بینی شده که حتی در سه ماهه دوم سال، وضعیت بازار روند نزولی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی