ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مکانیک اسپانیایی تسلا را به پرداخت غرامت محکوم کرد: مشکلات کیفی مدل ۳ تمامی ندارد

یک مکانیک اسپانیایی در پرونده حقوقی علیه تسلا به پیروزی رسید. این مکانیک که آنجل گایتان نام دارد، با طرح شکایتی مدعی شده بود تسلا خودرویی معیوب را به وی تحویل داده است. طبق رای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

یک مکانیک اسپانیایی در پرونده حقوقی علیه تسلا به پیروزی رسید. این مکانیک که آنجل گایتان نام دارد، با طرح شکایتی مدعی شده بود تسلا خودرویی معیوب را به وی تحویل داده است. طبق رای دادگاه حالا خودروساز آمریکایی باید غرامتی معادل قیمت خودرو را به این مکانیک پیگیر و جسور پرداخت کند.

تسلا

آنجل گایتان ساکن مادرید است و علاقه زیادی به محصولات تسلا دارد. وی از سال 2013 به جمع مشتریان تسلا پیوسته؛ در سال 2020 این مکانیک تصمیم می‌گیرد یک دستگاه مدل 3 خریداری کند. با وجود ذوق و شوق زیاد، خودروی تحویل داده شده آقای گایتان را شوکه می‌کند، چرا که کیفیت ساخت به هیچ وجه با انتظارات وی همخوانی نداشته است.

تسلا

جوشکاری بسیار ضعیف و جدا شدن اجزا از همدیگر، مونتاژ ضعیف کابین، فواصل زیاد در خطوط کاپوت و برف‌پاکن‌های فرسوده برخی از ایراداتی هستند که مکانیک مادریدی را به شکایت از تسلا مجبور کرده است. البته قبل از این کار آقای گایتان با تسلا تماس برقرار نموده، اما پاسخ‌های نامناسب و تمسخرش باعث شده او عزم خود را برای شکایت و پیگیری موضوع جزم کند.

تسلا

تاکنون تسلا واکنش رسمی به این ماجرا نشان نداده است. گفته می‌شود این شرکت در دفاع از خود در دادگاه، مدل 3 را یک خودروی غیرلوکس توصیف کرده و ادعاهای آنجل گایتان را بی‌مورد دانسته است. البته این مساله از سوی دادگاه رد شده و قاضی کیفیت ساخت و شمار عیوب موجود را برای برندی در این حد غیر قابل قبول عنوان کرده است.

تسلا

در هر حال طبق رای دادگاه، شاخه تسلا در اسپانیا باید 62,330 یورو به آنجل گایتان بپردازد. این رقم تقریبا معادل قیمت مدل 3 می‌شود. البته تسلا می‌تواند درخواست تجدید نظر کند و به نظر می‌رسد قصد انجام چنین کاری را دارد. آنطور که نشریه El Periodico گزارش کرده، این پرونده در تاریخ اسپانیا بی‌سابقه است. بد نیست اشاره کنیم پیش از این در چین هم یک مشتری توانسته با تشکیل پرونده قضایی خودروساز آمریکایی را محکوم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی