ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واقعیت ترکیبی
تکنولوژی

آموزش دانشجویان پزشکی با بیماران هولوگرافیک برای اولین بار در جهان [تماشا کنید]

دانشگاه کمبریج، انگلستان روش جدیدی را برای «یادگیری عملی» دانشجویان پزشکی خود توسعه داده که شامل استفاده از بیماران و تجهیزات مجازی و هولوگرافیک می‌شود. دانشجویان بیمارستان «ادن‌بروک» که بخشی از دانشگاه کمبریج است، با ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

دانشگاه کمبریج، انگلستان روش جدیدی را برای «یادگیری عملی» دانشجویان پزشکی خود توسعه داده که شامل استفاده از بیماران و تجهیزات مجازی و هولوگرافیک می‌شود.

دانشجویان بیمارستان «ادن‌بروک» که بخشی از دانشگاه کمبریج است، با استفاده از یک سیستم آموزش واقعیت ترکیبی که HoloScenarios نام دارد، برای اولین بار در دنیا از بیماران هولوگرافیک برای آموزش به دانشجویان خود استفاده می‌کنند. در واقع کارآموزان و دانشجویان در این روش با استفاده از هدست‌های واقعیت ترکیبی، در یک سناریوی آموزشی با حضور بیماران و تجهیزات پزشکی هولوگرافیک قرار می‌گیرند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه مربیان می‌توانند درجه سختی سناریوها را به شیوه دلخواه خود تنظیم کنند تا یک محیط آموزشی واقعی برای کارآموزان خود داشته باشند. در این سیستم، دانش‌آموزان و مربیان با یکدیگر می‌توانند ارتباط برقرار کند و در همین حال با بیمار هولوگرافیک از نظر پزشکی در تعامل هستند.

تشخیص بیماری‌ها با کمک بیماران هولوگرافیک

در حال حاضر دانشجویان می‌توانند نحوه تشخیص و درمان بیماری‌های تنفسی رایج از جمله آسم، آنافیلاکسی، آمبولی ریه و سینه‌پهلو را بیاموزند. سناریوهای پیشرفته مربوط به بیماری‌های قلبی و عصب شناسی نیز هم اکنون در دست توسعه قرار دارند و اواخر امسال در دسترس خواهند بود.

هولوگرافیک

این فناوری به صورت مشترک توسط دانشگاه کمبریج، بنیاد تراست NHS بیمارستان‌های دانشگاه کمبریج و شرکت GigXR، ارائه‌دهنده تجربه واقعیت گسترده توسعه پیدا کرده است. «جرد مرمی»، مدیر اجرایی GigXR توضیح می‌دهد:

«واقعیت ترکیبی راهی عالی برای آموزش و یک تجربه غریزی است، زیرا شما در آن به سادگی از دستان خود استفاده می‌کنید و هولوگرام‌ها به گونه‌ای ظاهر می‌شوند که دقیقا شبیه دستگاه‌ها، بیماران یا ساختارهای واقعی به نظر می‌رسند.»

دانشمندان با ارائه این فناوری جدید قصد دارند نوعی جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌تر برای شبیه‌سازی‌های آموزش پزشکی سنتی ارائه کند که انجام آن‌ها به منابع زیادی نیاز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی