ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل واچ دوباره ناجی صاحب خود شد؛ نجات یک زن با کمک به شناسایی تومور خطرناک

اپل واچ با قابلیت‌های سلامتی خود، طی چند سال گذشته ثابت کرده که می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد. اکنون در همین رابطه گزارش‌هایی منتشر شده که ادعا می‌کنند ساعت هوشمند اپل با ویژگی‌های سلامت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

اپل واچ با قابلیت‌های سلامتی خود، طی چند سال گذشته ثابت کرده که می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد. اکنون در همین رابطه گزارش‌هایی منتشر شده که ادعا می‌کنند ساعت هوشمند اپل با ویژگی‌های سلامت قلب خود باعث شناسایی یک تومور نادر شده و جان کاربر خود را نجات داده است.

طبق گزارشی که توسط شبکه خبری CBS News منتشر شده، یک زن 67 ساله اهل ایالت «مین» (Maine) با نام «کیم دورکی»، پس از اینکه بارها با پیغام اپل واچ مبنی بر اینکه قلب او دچار انقباض دهلیزی (AFib) شده، مواجه شد، برای برداشتن تومور کشنده، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

هشدارهای اپل واچ را باید جدی گرفت!

اپل واچ

طبق گزارش‌های موجود، این زن در ماه مه، دو شب متوالی هشدارهای AFib را از ساعت اپل خود دریافت کرده است. او ابتدا تصور می‌کرد که دستگاه اپل با نوعی مشکل مواجه شده، اما سپس هشدار دیگری دریافت کرد. کیم می‌گوید:

«شب سوم اعداد کمی زیاد شده بودند. به همین دلیل تصمیم گرفتم به اورژانس برم و در صورتی که هیچ مشکلی وجود نداشت، ساعت خودم را دور بیندازم!»

همانطور که مشخص شد، هشدارهای اپل صحت داشتند و این زن انقباض دهلیزی را تجربه می‌کرد و علت آن وجود نوعی تومور ناشناخته و تهاجمی اعلام شد:

«پزشکان به‌زودی تایید کردند که قلب او به دلیلی ساده و ترسناک به‌طور نامنظم می‌تپد. او میکسوم داشت، یک تومور نادر و با رشد سریع که جریان خون قلبش را متوقف می‌کند و در نهایت باعث سکته می‌شود.»

نکته‌ قابل توجه اینکه دورکی هیچ علامت و نشانه‌ دیگری به جز فیبریلاسیون دهلیزی نداشته است. بنابراین ساعت هوشمند اپل با تشخیص درست خود، باعث کشف این تومور چهار سانتی‌متری و در حال رشد شد و به نوعی این زن را از خطر مرگ حتمی نجات داده است.

در اخبار گذشته، اوایل این ماه گفته شده بود که اپل واچ جان مردی که در دریا سرگردان بود را نجات داد. پیشتر نیز پیرزنی توسط گجت محبوب کوپرتینویی‌ها نجات یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی