ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کامیون تسلا
خودرو

قیمت کامیون تسلا فقط با کمک دولتی رقابتی می شود

قیمت بالای خودروهای برقی همیشه بزرگترین سد راه گسترش این خودروها بوده است اما دولت آمریکا میخواهد این مشکل را حل و فصل نماید.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۵

دولت آمریکا در حال بررسی یک اعتبار فدرال است که پس از اختصاص آن، قیمت کامیون تسلا و دیگر خودروهای سنگین و نیمه سنگین الکتریکی کاهش خواهد یافت. برقی کردن ناوگان خودروهای تجاری اهمیت بسیاری دارد، چرا که این خودروها برخلاف اتومبیل‌های شخصی به طور دائم مورد استفاده قرار می‌گیرند. انجام این کار به یک ماموریت بزرگ تشبیه شده است. خودروهای تجاری الکتریکی بسیار گران هستند و تبدیل کل ناوگان تجاری به خودروهای الکتریکی، هزینه گزافی را به دولت و مصرف کننده تحمیل خواهد کرد.

انتظار می‌رود که کامیون تسلا قیمتی در حدود 150 هزار دلار داشته باشد. همچنین برد این کامیون الکتریکی نیز حدود 300 مایل یا 480 کیلومتر تخمین زده می‌شود. با این حال تسلا سابقه خوبی در تثبیت قیمت محصولاتش ندارد. این امکان وجود دارد که قیمت کامیون تسلا پیش از عرضه نهایی به بازار، افزایش یابد. در هر صورت احتمال دارد که قیمت کامیون تسلا نسبت به کامیون مشابه دیزلی بسیار بیشتر باشد. همین مساله موجب کاهش فروش خودروهای سنگین الکتریکی خواهد شد.

خوشبختانه قانون جدید کاهش تورم 2022 و لایحه مصالحه توسط سناتورهای دموکرات چاک شومر و جو مانچین مورد توافق قرار گرفته است. این قانون اعتبار مالیاتی برای وسایل نقلیه الکتریکی را همراه با برنامه های دیگر برای کمک به کاهش تورم و حفاظت از محیط زیست ارائه می‌دهد.

کاهش سی درصدی قیمت کامیون تسلا

بر اساس جزئیات مربوط به اعتبارات مالیاتی خودروهای برقی در این لایحه، خودروهای تجاری سنگین با وزن بیش از 14000 پوند اعتبار مالیاتی معادل 40000 دلار یا 30 درصد قیمت وسیله نقلیه را دریافت خواهند کرد. این دو گزینه در لایحه برای خریدار پیش‌بینی شده‌اند و خریدار می‌تواند با توجه  به نیازش از آن‌ها استفاده کند.

پیش از این نیز چند ایالت در آمریکا مشوق‌های مالیاتی را برای خودروهای سنگین در نظر گرفته بودند. برای مثال پروژه تشویقی کوپن اتوبوس و کامیون هیبریدی و بدون آلایندگی کالیفرنیا (HVIP) بابت خرید هر خودرو سنگین الکتریکی، 120 هزار دلار مشوق اعطا می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

    مسافت 480 کیلومتر تو کشوری به پهناوری آمریکا خیلی کمه تعداد سوپرشارژها ظرفیت باتری ها باید زیاد بشن و زمان شارژباتری رو پایین بیارن

مطالب پیشنهادی