ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی نوت 9
تکنولوژی

سامسونگ دیگر به‌روزرسانی جدیدی برای گلکسی نوت 9 منتشر نمی‌کند

گوشی‌های سری گلکسی نوت 10 اکنون هر سه ماه یک‌بار به‌روزرسانی امنیتی جدیدی دریافت می‌کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سامسونگ اعلام کرد که دیگر به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی برای گوشی گلکسی نوت 9 منتشر نخواهد کرد. غول فناوری در وب‌سایت خود، نام دستگاه‌هایی که فعالانه از آن‌ها پشتیبانی خواهد شد را فهرست کرده و هرچند نام گوشی‌های جدیدتری مانند گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 در آن دیده می‌شود، خبری از گلکسی‌ نوت 9 دیده نمی‌شود.

طبق گزارش SamMobile، با این وجود، سامسونگ حتی برای گلکسی‌ نوت 9 به‌روزرسانی‌های امنیتی را منتشر نمی‌کند. زمان عرضه این گوشی به چهار سال پیش و آگوست 2018 برمی‌گردد که در آن زمان همراه با اندروید 8.1 Oreo عرضه شد. سامسونگ سال 2019 به‌روزرسانی اندروید 9 و سال 2020 به‌روزرسانی One UI 2.5 مبتنی بر اندروید 10 را برای آن منتشر کرد. در ادامه، این گوشی هر سه ماه یک‌بار به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت کرد.

آپدیت‌های گلکسی نوت 10 نیز محدود می‌شود!

گلکسی نوت

غول فناوری مستقر در کره جنوبی همچنین تصمیم گرفته تا برای سری گلکسی نوت 10 به صورت فصل آپدیت جدیدی منتشر کند. گلکسی‌ نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس در گذشته به صورت ماهانه به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کردند. با این حال، سامسونگ اکنون قصد دارد تا این آپدیت را هر سه ماه یک بار برای گوشی‌ها منتشر کند. دو دستگاه سری گلکسی‌ نوت 10 در آگوست 2019 همراه با اندروید 9 عرضه شدند.

سری گلکسی نوت 10 در اوایل سال 2020 به‌روزرسانی اندروید 10 را دریافت کردند و سپس در اوایل سال 2021 به رابط کاربری One UI 3 مبتنی بر اندروید 11 مجهز شدند. در ادامه، اوایل سال جاری به‌روزرسانی One UI 4 مبتنی بر اندروید 12 برای آن‌ها منتشر شد و آپدیت اندروید 13 را دریافت نخواهند کرد.

در همین رابطه، سامسونگ اخیرا شروع به انتشار اندروید 12L برای نسل‌های قبلی گوشی‌های تاشو خود کرد که گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فیلیپ 3 به عنوان اولین دستگاه‌ها، به‌روزرسانی اندروید 12L را دریافت می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی