ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سامسونگ برای سومین سال متوالی بهترین کارفرمای سال مجله فوربز شد

مجله فوربز می‌گوید انتخاب سامسونگ به عنوان بهترین کارفرمای سال یعنی کارمندان این شرکت بیشترین رضایت را در مقایسه با بقیه شرکت‌ها داشته‌اند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ آبان ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

سامسونگ برای سومین سال متوالی عنوان «بهترین کارفرمای سال» را از نشریه فوربز دریافت کرد. این نشریه بر اساس مصاحبه با بیش از 150 هزار کارمند در 800 شرکت در آمریکا، بریتانیا، آلمان و چندین کشور دیگر رده‌بندی خود را تنظیم و منتشر کرده است.

فوربز از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، خواسته بگویند که چقدر حاضرند استخدام شدن در شرکت محل کار خود را به اعضای خانواده یا دوستانشان پیشنهاد کنند. به‌علاوه، از آن‌ها خواسته شد تا به شرکت محل کار خود از لحاظ اثر اقتصادی، برابری جنسیتی، مسئولیت‌پذیری و توسعه استعدادها امتیاز بدهند. در پایان، کارمندان سامسونگ بالاترین سطح رضایت از کار را از خود نشان دادند.

نکته مهمی که اعتبار این نظرسنجی را افزایش می‌دهد، عدم دخالت شرکت‌ها در فرآیند ثبت نظرات است، چرا که شرکت‌ها نمی‌توانند برای خود نظر مثبت بخرند و قادر به شناسایی نظر کارمندان در خصوص وضعیت برند خود نیستند. به عبارت دیگر، کارمندان به‌صورت ناشناس در این نظرسنجی شرکت می‌کنند.

رده‌بندی شرکت‌ها در فهرست بهترین کارفرمای سال فوربز

فوربز می‌گوید «استعفای بزرگ»، یعنی همان پدیده فعلی جهان که باعث استعفای اختیاری افراد از مشاغلشان شده و آغاز آن به اوایل سال 2021 برمی‌گردد، همچنان به شدت ادامه دارد. نیروی کار حالا بیش از هر زمان دیگری افزون بر حقوق و مزایای بیشتر، به فرصت‌های پیشرفت، تعادل کار و زندگی و هدف‌محور بودن کارها اهمیت می‌دهد.

در این شرایط، گروه سامسونگ با 266,673 کارمند در جایگاه اول قرار گرفته و لقب بهترین کارفرمای سال را از آن خود کرده است. نام این غول فناوری کره‌ای بالاتر از مایکروسافت، آی‌بی‌ام، آلفابت (شرکت والد گوگل)، اپل، دلتا ایر لاینز، Costco Wholesale، ادوبی، Southwest Airlines، دل و بسیاری برندهای دیگر قرار دارد.

این نظرسنجی همچنین نکته جالبی دیگری دارد که وجهه درخشانی از سامسونگ را نشان می‌دهد. این کمپانی به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده موبایل دنیا یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه استخدام فارغ‌التحصیلان تازه‌نفس دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی