ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تویوتا هایلوکس برقی
اخبار خودرو

تویوتا هایلوکس برقی در راه است؛ بادوام‌ترین خودروی جهان با آلایندگی صفر!

تویوتا مراسم شصت سالگی حضور خود در تایلند را جشن گرفت که بخشی از آن، به معرفی مدل تویوتا هایلوکس برقی اختصاص داشت.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

تویوتا هایلوکس یکی از پیکاپ‌های مشهور این شرکت ژاپنی در بازار جهان است که به‌دلیل ساختار فنی ساده و کیفیت ساخت فوق‌العاده، شهرت قابل‌توجهی دارد. هایلوکس هم‌اکنون در قالب نسل هشتم و با موتورهای شش یا چهار سیلندر به دست مشتریان می‌رسد. اما به‌نظر می‌رسد که نسل بعدی این خودرو به‌عنوان نخستین نمونه از تویوتا هایلوکس برقی شناخته خواهد شد. این خبر یک فرض یا شایعه نیست، چرا که تویوتا یک مدل اولیه از این خودرو را معرفی کرده است. اما پرسش این است که تویوتا می‌تواند کیفیت و عمر و دوام معروف هایلوکس را در قالب یک خودروی برقی نیز تکرار کند یا خیر؟

تویوتا برقی

تایلند یکی از مهم‌ترین بازارهای صادراتی برای تویوتا است. این شرکت ژاپنی طی هفته گذشته، مراسم شصت‌سالگی حضور خود در تایلند را جشن گرفت. بخشی از این جشن به معرفی مدل تویوتا هایلوکس برقی اختصاص داشت؛ مدلی که به نام Hilux Revo Bev شناخته می‌شود. تویوتا از ارائه هرگونه اطلاعات بیشتر پیرامون هایلوکس برقی خودداری کرد. این احتمال وجود دارد که تویوتا هنوز درباره باتری هایلوکس الکتریکی و نحوه تأمین آن به تصمیم نهایی نرسیده است.

تویوتا هایلوکس برقی، فعلاً در حد ایده!

تویوتا هایلوکس در تایلند بسیار محبوب است و مراسم رونمایی از این خودرو نیز توسط مدیرعامل این شرکت، یعنی «آکیو تویودا» انجام پذیرفت. علاوه‌بر هایلوکس، یک خودروی باری برقی به نام مدل مفهومی تویوتا IMV 0 نیز در جریان این رویداد معرفی شد. انتظار می‌رود نسل جدید هایلوکس علاوه بر برق، با دیگر انرژی‌های جایگزین نیز عرضه شود. تویودا در حاشیه این مراسم گفت: «تولید خودروهای برقی تنها راه مقابله با آلودگی در جهان نیست.»

تویوتا برقی

تویوتا همین اواخر بودجه‌ای را از دولت انگلستان دریافت کرد. هدف از تخصیص این بودجه، توسعه خودروهایی با آلایندگی صفر از طریق سوخت هیدروژن است. تاکنون دو خودروی هیدروژنی از تویوتا به بازار عرضه شده‌اند که شامل تویوتا میرای و تویوتا هایلوکس FCEV هستند. در نسخه پیکاپ، مخازن هیدروژن زیر کابین قرار گرفته‌اند و وظیفه تأمین سوخت مورد‌نیاز پیشرانه درون‌سوز را برعهده دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی