ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فایزر
علمی

فایزر تمام داروهای خود را بدون هیچ‌گونه سودی در دسترس کشورهای کم‌درآمد قرار می‌دهد

فایزر با برنامه خود که «توافق برای جهانی سالم‌تر» نام دارد، می‌خواهد داروهایش را در دسترس حدود 1.2 میلیارد نفر در کشورهای فقیر قرار دهد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

به گفته شرکت داروسازی آمریکایی فایزر، مجموعه کامل داروهای این شرکت ازجمله داروهای بدون ثبت اختراع، مانند شیمی‌درمانی و درمان‌های سرطان دهان، بدون سود در اختیار 45 کشور کم‌درآمد جهان قرار می‌گیرد.

طبق گزارش رویترز، شرکت فایزر درباره برنامه خود که «توافق برای جهانی سالم‌تر» نام دارد و هدف آن افزایش دسترسی برخی از فقیرترین کشورهای جهان به درمان‌های نوآورانه است، گفت که اکنون در‌مجموع 500 محصول را ارائه خواهد کرد.

ارائه بدون سود داروهای فایزر

داروسازی

این تصمیم که در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس، سوئیس اعلام شد، محصولات این شرکت را در دسترس حدود 1.2 میلیارد نفر از مردمان فقیرترین کشورهای جهان ازجمله افغانستان، هائیتی، کره شمالی و قرقیزستان قرار می‌دهد.

علاوه بر داروهای اشاره‌شده، این طرح همچنین شامل طیف گسترده‌ای از آنتی بیوتیک‌ها می‌شود که به گفته شرکت، این امر در زمینه هزینه و خطرات مربوط به مقاومت آنتی‌بیوتیکی کمک خواهد کرد. همچنین از حدود 1.5 میلیون مرگ ناشی از عفونت‌های باکتریایی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های بهداشتی جلوگیری می‌کند.

براساس گزارش فوربس، فایزر همچنین اعلام کرده است که واکسن‌ها و داروهای جدید را نیز پس از راه‌اندازی به این طرح اضافه خواهد کرد.

دارو

زمانی که غول داروسازی آمریکایی در مه 2022 این برنامه را راه‌اندازی کرد، فقط داروهای ثبت‌شده توسط خود، ازجمله Paxlovid برای درمان کووید-19 و داروی پرفروش Ibrance برای درمان سرطان سینه را بدون سود ارائه کرده بود.

در آخرین گزارش‌های مربوط به فایزر اعلام شده بود که این شرکت در‌حال توسعه اپلیکیشن تشخیص کرونا از طریق سرفه بوده و برای آن تاکنون حدود 120 میلیون دلار هزینه کرده است. محققان متوجه شده‌اند که این سیستم می‌تواند 92 درصد موارد مثبت کووید را تنها از طریق صدای سرفه تشخیص دهد، به همین دلیل غول داروسازی آمریکایی هزینه زیادی روی آن کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Kamran001
    Kamran001 | ۲۸ دی ۱۴۰۱

    خدا به خیر بگذرونه؛ باز چه خوابی برای کشورهای فقیر و بیچاره دیدن، خدا میدونه.
    احتمالا میخوان داروهاشون رو تست کنن

  • molavy
    molavy | ۲۸ دی ۱۴۰۱

    بزار اونهایی که کمک کردی از قبر در بیان :)

مطالب پیشنهادی