ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
کسب و کار

مقابله هواوی با تحریم‌های آمریکا: تولید 13 هزار قطعه تحریم‌شده

رئیس و مؤسس هواوی اعلام کرد که این شرکت موفق شده است تا بیش از 13 هزار قطعه تحریم‌شده توسط ایالات متحده را تولید کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

هواوی چند سالی است که با تحریم‌های تجاری شدیدی از سوی ایالات‌متحده روبه‌رو شده که عرضه برخی قطعات به آن را محدود می‌کند. این شرکت اکنون به‌طور رسمی اعلام کرده است که موفق شده بیش از 13 هزار قطعه که قبلاً توسط شرکت‌های مستقر در ایالات‌متحده تأمین می‌شده را جایگزین کند.

رویترز گزارش می‌دهد که «رن ژنگفی»، مؤسس هواوی، در سخنرانی ماه فوریه خود که متن آن توسط دانشگاه «جیائو تونگ» شانگهای منتشر شده است، اعلام کرد که این شرکت در طول سه سال گذشته 13 هزار قطعه را با جایگزین‌های ساخت چین جایگزین کرده و 4000 برد مدار مربوط به محصولات خود را دوباره طراحی کرده است.

او همچنین گفت که تولید بردهای مدار توسط این شرکت به «پایداری و ثبات» رسیده است.

تلاش هواوی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا

تحریم‌های آمریکا

با وجود این اظهارات، می‌توان ادعا کرد که هواوی در تلاش‌های خود برای عقب‌نشینی از محدودیت‌های تجاری ایالات‌متحده به موفقیت‌های جدیدی دست پیدا کرده است. از سال 2019، این شرکت چینی که تأمین‌کننده اصلی تجهیزات مورد‌استفاده در شبکه‌های مخابراتی 5G محسوب می‌شود، در چندین دوره با محدودیت‌های صادراتی ایالات‌متحده روبه‌رو شده است.

این محدودیت‌ها از سویی عرضه تراشه‌های هواوی به شرکت‌های آمریکایی و از سویی دیگر دسترسی این شرکت به ابزارهای فناوری ایالات‌متحده و ساخت آن‌ها توسط شرکا را منع می‌کند. دولت بایدن همچنین سال گذشته فروش تجهیزات جدید هواوی در ایالات‌متحده را ممنوع کرده بود.

تمام این محدودیت‌ها به‌دلیل نگرانی‌های ناشی از جاسوسی و تهدید امنیت ملی، توسط دولت آمریکا تصویب شده‌اند. اخیراً نیز در گزارش دیگری ادعا شده بود که هواوی در کنگره جهانی موبایل امسال (MWC 2023) با به‌کار‌گیری دستگاه‌های ردیاب در داخل «هواوی کارت»، افراد حاضر در آن را ردیابی می‌کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۹ اسفند ۱۴۰۱

    ایول، ریسک فایو بره سراغش، فاتحه معماری آرم و x86 خوندست

مطالب پیشنهادی