ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وارن بافت
کسب و کار

وارن بافت تقریباً تمام سهام TSMC خود را به دلیل تنش‌های بین‌المللی فروخت

وارن بافت از تنش‌های تجاری بین‌المللی بین تایوان و چین و وجود گزینه‌های بهتر به‌عنوان دلایلش برای فروش سهام TSMC یاد کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۰

«وارن بافت»، مدیرعامل هلدینگ «برکشر هاتاوی» (Berkshire Hathaway) تمام سهام خود در شرکت تایوانی سازنده تراشه‌های آیفون TSMC به جز تعداد انگشت شماری از آن‌ها را فروخت.

بافت در طول سال 2022 به‌میزان زیادی روی TSMC سرمایه گذاری کرد که میزان آن بعداً بیش از 4.1 میلیارد دلار گزارش شد. با این حال، Berkshire Hathaway پس از آن حدود 85 درصد از سهام خود را در فوریه 2023 فروخت. به گزارش Nikkei Asia، بافت اکنون در ژاپن است و قصد دارد با پنج خانه تجاری محلی ملاقات کند. او در مصاحبه‌ای با این نشریه گفت که به سرمایه‌گذاری‌های Berkshire Hathaway در شرکت‌های ژاپنی بسیار افتخار می‌کند.

تنش‌های بین‌المللی دلیل فروش سهام وارن بافت

بافت همچنین گفت که TSMC یک شرکت با مدیریت خوب است، اما به این موضوع نیز اشاره کرد که برکشایر هاتاوی مکان‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری دارد. او همچنین از تنش‌های تجاری بین‌المللی نیز به عنوان یکی از دلایل تصمیم به فروش سهام TSMC یاد کرد.

همانطور که احتمالاً بدانید، چین ادعا می‌کند که تایوان بخشی از قلمرو این کشور محسوب می‌شود و تایوان تاکنون چندین بار آن را رد کرده است. با این وجود، تنش‌های بر سر این جزیره در چند سال گذشته افزایش زیادی پیدا کرده و پس از دیدار رئیس جمهور تایوان و نمایندگان آمریکایی در هفته گذشته به اوج خود رسیده است.

برکشایر هاتاوی دارای چندین کسب‌و‌کار دیگر از جمله راه آهن BNSF و بیمه اتومبیل Geico است. همچنین در ده‌ها سهام سرمایه‌گذاری کرده است، از جمله اپل شرکت سازنده آیفون که بافت آن را بیشتر به‌عنوان یک شرکت مصرف‌کننده می‌شناسد تا یک شرکت فناوری.

اخیراً درباره TSMC گفته شده بود که این شرکت قصد دارد تولید انبوه تراشه‌های 2 نانومتری را از سال 2025 آغاز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی