ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باتری
اخبار خودرو

باتری جدید CATL برد خودروهای برقی را متحول می‌کند

باتری جدید این شرکت چینی حدود دو‌برابر انرژی بیشتری در خود ذخیره می‌کند و می‌توان از آن در ساخت هواپیمای برقی استفاده کرد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۱:۳۰

با وجود پیشرفت‌های بسیار، تکنولوژی فعلی باتری نمی‌تواند امکان پیمایش مسافت‌‌های طولانی را برای خودروهای برقی فراهم کند. از‌این‌رو شرکت‌های مختلف سخت به‌دنبال ایجاد تحول و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر هستند. CATL یکی از این شرکت‌هاست که اخیراً از ابداع باتری‌ جدید با قابلیت ذخیره‌سازی انرژی به‌مراتب بیشتر خبر داده. این شرکت چینی ادعا می‌کند باتری‌ جدیدش آنقدر چگالی انرژی بالایی دارد که حتی می‌توان از آن‌ها در هواپیماهای برقی مسافربری هم استفاده کرد.

شاید بدانید CATL بزرگ‌ترین کمپانی سازنده باتری در دنیاست. باتری پیشرفته این شرکت امکان ذخیره‌سازی 500 وات‌ساعت انرژی به‌ازای هر کیلوگرم را دارد. برای مقایسه باید گفت باتری موسوم به 4680 تسلا که جزو پیشرفته‌ترین باتری‌های جهان است، امکان ذخیره‌سازی حداکثر 296 وات‌ساعت انرژی به‌ازای هر کیلوگرم را دارد. این فاکتور برای تکنولوژی سدیم-یون شرکت CATL برابر با 160 وات‌ساعت به‌ازای هر کیلوگرم است.

باتری catl

براساس اطلاعات موجود، شرکت CATL با استفاده از تکنولوژی الکترولیت شبه‌بیولوژیک فوق‌العاده متراکم به چنان رکورد بالایی دست پیدا کرده. این تکنولوژی شبکه‌ای خودتطبیقی در مقیاس میکرون ایجاد می‌کند. شبکه مذکور می‌تواند نیروهای تبادلی را در داخل زنجیره‌ها تنظیم کند تا عملکرد رسانایی بهبود یابد.

علاوه‌براین باید گفت باتری جدید CATL از مواد کاتدی با غلظت انرژی بسیار بالا و همچنین آندها و مواد جداساز نوین به‌منظور شارژ و تخلیه شارژ بهتر سود می‌برد. CATL تأکید دارد استفاده از این مواد ایمنی باتری را هم ارتقا می‌دهد. این شرکت در بیانیه رسمی مربوطه اعلام کرده است:

«عرضه این تکنولوژی بسیار پیشرفته، محدودیت‌های بلندمدت موجود درزمینه توسعه باتری را بین می‌برد و هم‌زمان با افزایش ایمنی و کاهش وزن، فصل جدیدی را در حوزه برقی‌سازی خواهد گشود.»

باتری

تولید باتری پیشرفته CATL تا پایان امسال

شرکت CATL قصد دارد با همکاری شرکای خود، یک هواپیمای مسافربری برقی را با استانداردهای ایمنی هوانوردی توسعه دهد. انتظار می‌رود باتری جدید این شرکت از اواخر امسال وارد فاز تولید شود. این باتری در خودروهای برقی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است به باور CATL، با گسترش برقی‌سازی از صنعت خودروسازی تا صنعت هواپیماسازی، هواپیماهای آینده پاک‌تر و هوشمندتر خواهند شد. این شرکت معتقد است عرضه باتری جدید کمپانی آغازگر عصری تازه در حمل‌و‌نقل دریایی، هوایی و زمینی خواهد بود و دستیابی به اهداف موجود در‌زمینه کربن‌‌زدایی را زودتر از موعد امکان‌پذیر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Okt
    Mohammad Okt | ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

    مافیا انرژی که می گم اینه...به فناوری تولید باطری با چگالی انرژی ۵۰۰وات بر کیلوگرم رسیدن ولی برای خودرو استفاده نمی کنن و می گن واسه هواپیما می خوایم تست کنیم و برای خودرو از باطری هایی استفاده می کنن که چگالی کمتر از ۳۰۰وات در کیلوگرم داره ...

مطالب پیشنهادی