ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دریافت خودرو شاسی بلند
خودرو

شاسی‌بلند میلیاردی، مشابه برنج و روغن؛ واکنش بهت‌آور نمایندگان مجلس به دریافت خودرو با قیمت کارخانه

دریافت خودروی شاسی‌بلند توسط برخی نمایندگان مجلس و نهادهای دیگر به موضوع بحث‌برانگیز این روزها تبدیل شده است.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰

یکی از پس‌لرزه‌های جلسه استیضاح وزیر صمت در مجلس، مطرح‌شدن بحث دریافت خودروی شاسی‌بلند توسط نمایندگان بود. این موضوع توسط برخی نمایندگان موافق استیضاح عنوان شد و پس از گذشت چند هفته، همچنان در صدر اخبار داخلی قرار دارد. نخستین واکنش‌ها به دریافت خودروی شاسی‌بلند خارج از قاعده تکذیب بود، بااین‌حال اکنون تکذیب‌ها به تأییدهای عجیب تبدیل شده است. در جدیدترین اظهارنظرها پیرامون این مسئله، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس دریافت اتومبیل شاسی‌بلند را به دریافت برنج و روغن و سایر امور رفاهی تشبیه کرد. «نصرالله پژمان‌فر» در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های داخلی این‌چنین گفت:

«من به‌عنوان کمیسیون اصل نود، موضوع دریافت خودرو بابت استیضاح به نمایندگان مجلس را به شدت تکذیب می‌کنم و چنین موضوعی اتفاق نیفتاده است. نسبت به خودروهایی که گرفته شده، باید بررسی جدید صورت بگیرد، اما بررسی‌های گذشته ما نشان می‌دهند که نمایندگان و کارمندان مجلس و مجموعه‌ها از هیچ رانتی استفاده نکرده‌اند و امور رفاهی در هر اداره‌ای چون برنج و روغن در اختیارشان گذاشته می‌شود.»

لازم است بدانید که کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مسئول رسیدگی به شکایت‌های مردم از عملکرد قوه مجریه، قوه قضاییه و قوه مقننه در مجلس شورای اسلامی است.

طی چند روز اخیر، برخی سایت‌های داخلی اسامی نمایندگانی را که دریافت خودروی شاسی‌بلند خارج از قاعده داشته‌اند، اعلام کرده‌اند. اعلام این اسامی نیز با تکذیب‌هایی همراه بوده است. این مسئله اکنون از محدوده مجلس خارج شده و به صداوسیما و نهادهای دولت نیز کشیده شده است. به‌نظر می‌رسد تا مدت‌های مدید شاهد اظهارنظرهای مختلف درباره این رویداد عجیب بازار خودروی کشور باشیم.

نکته جالب آنکه براساس اطلاعات فعلی، چندین هزار خودرو با قیمت مصوب کارخانه‌ای در اختیار مسئولان مختلف در سازمان‌ها و ارگان‌های گوناگون قرار گرفته و این درحالی است که مشتریان در بازاری تشنه در صف‌های چندین ماهه قرار دارند و یا در بورس کالا ناچار به خرید خودرو با ارقامی بیش از قیمت کارخانه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • A.Ramouz
    A.Ramouz | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    رویداد عجیب در بازار خودرو شد الان ؟!

  • mirmostafa
    mirmostafa | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    طبق تاریخچه اخباری که در سالهای گذشته در سایتهای عمومی اعلام شده، به نسبت آنچه تاکنون برده شده، خودروی شاسی‌بلند میلیاردی، بیشتر جنبه خرید پفک برای این عزیزان داره. اما، دست ما به کجا میرسه برای عدالت‌خواهی؟ حتی در صورت تایید، از طرف خود دوستان گرامی. رسما هیییییچ کاری نمیتونیم بکنیم. به همین سادگی. اواخر عمر این دوره از مجلس هست و قراره بزودی بخشی این دوستان، تعویض بشن. و گروه بعدی وارد این عرصه بشه.

مطالب پیشنهادی