ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیا K5‌
اخبار خودرو

کیا K5‌ فیس‌لیفت شد؛ نسخه‌های وارداتی ایران از مد افتادند!

نسل جدید کیا K5 در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2024 به نمایش درخواهد آمد. این خودرو به همراه کیا کارناوال جدید رونمایی شده است.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۷:۱۵

روند تغییرات در صنعت خودرو بسیار سریع است، درحالی‌که رویه‌های تولید، واردات و عرضه خودرو در ایران بسیار کند عمل می‌کنند. درواقع بسیاری از خودروهای جدید بازار ایران پیش از آن‌که به دست مشتریان برسند، از چرخه مد خارج می‌شوند. کیا K5‌ نیز یکی از همین خودروها به حساب می‌آید، چرا که اکنون نسخه‌ فیس‌لیفت آن به نمایش درآمده است.

همچنین بخوانید:‌ قیمت کیا K5‌ در ایران مشخص شد؛ گران‌ترین و ضعیف‌ترین نسل کیا اپتیما

نسل جدید کیا K5 در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2024 به نمایش درخواهد آمد. این خودرو به همراه کیا کارناوال جدید رونمایی شده است. هر دو خودرو از نظر ظاهری تغییراتی را تجربه کرده‌اند. همچنین زیر کاپوت هر دو خودرو نیز پیشرانه‌های جدید قرار گرفته است.

نگاهی به روند تغییرات کیا K5‌

بزرگ‌ترین تغییر کیا K5 در مقایسه با نسخه‌های قبلی، تغییر الگوی چراغ‌های خودرو است. چراغ‌های روشنایی در روز کیا K5 طرحی نامنظم داشتند اما اکنون الگوی آن‌ها تغییر کرده است و طرحی شبیه به رعد و برق را شاهد هستیم. در بخش عقب خودرو نیز چراغ‌ها به یکدیگر پیوسته بودند. اکنون کیا این روند را کنار گذاشته است و چراغ‌های عقب به‌صورت جداگانه از یکدیگر قرار گرفته‌اند. همچنین اسپویلر نصب‌شده روی صندوق عقب که تنها در برخی تیپ‌ها حضور داشت، اکنون به‌عنوان یک آپشن استاندارد در نسخه جدید کیا اپتیما حضور دارد.

کیا K5‌

تغییرات محدودی درون کابین کیا K5 نیز رخ داده‌اند. به‌عنوان مثال کلیدهای کنترلی سیستم تهویه که زیر نمایشگر سیستم صوتی قرار دارند، اکنون طرح جدیدی پیدا کرده‌اند. همچنین سطح امکانات استاندارد خودرو نیز ارتقا یافته است. اکنون سیستم صوتی استریو، صندلی برقی راننده، گرمکن فرمان و سامانه ورود و استارت بدون کلید ازجمله تجهیزات کیا K5 هستند.

کابین اپتیما

بااین‌حال بزرگ‌ترین تغییر کیا K5 جدید،‌ زیر کاپوت این خودرو رخ داده است. دیگر امکان سفارش‌گذاری کیا K5 با موتور 1.6 لیتری توربوشارژر وجود ندارد، چرا که این پیشرانه از لیست حذف شده است. به‌جای آن تیپ‌های پایه این خودرو با موتور 2.5 لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی به‌دست مشتریان می‌رسند که 191 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. نسخه‌های بالارده این خودرو نیز با موتور 2.5 لیتری توربوشارژر عرضه خواهند شد. نمونه‌های وارداتی کیا K5 شرکت کوشا خودرو، به موتور دو لیتری تنفس طبیعی مجهز هستند. انتظار می‌رود تا نسخه‌های جدید کیا K5 و کیا کارناوال در پایان سال 2024 میلادی روانه بازارها شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی